Pierwszy Airbus A350-1000 w Afryce zakontraktowany przez Ethiopian Airlines
Grupa Ethiopian Airlines stała się pierwszym afrykańskim klientem modelu A350-1000. Linie lotnicze wskazują na zalety samolotu takie jak stosunkowo niskie zużycie paliwa czy wysoką wydajność.
Ethiopian Airlines poszerza flotę i zmienia zamówienie
Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie, grupa Ethiopian Airlines wymieniła cztery z sześciu zamówionych modeli A350-900 na wariant A350-1000. Grupa Ethiopian Airlines jest jednym z najbardziej znaczących przewoźników w Afryce.
Łącznie zamówiono 24 A350-900, zarówno bezpośrednio od Airbusa, jak i pośredniczących firm leasingowych. Dotychczas przekazano 19 samolotów. W obliczu zmiany zamówienia aktualnie linie lotnicze oczekują dostawy sześciu samolotów, dwóch A350-900 oraz czterech A350-1000. Model A350-900 ma zapewniać niezawodność operacyjną na poziomie 99,5%. Zaletą jest również oszczędność paliwa i wydajność zarówno na krótkich, jak i dłuższych rejsach.
Zobacz także: Ryanair z ofertą biletów za 21,99 euro. Przewoźnik chce podtrzymać ruch pasażerski
Pierwszy A350-1000 w Afryce
Dyrektor generalny Ethiopian Airlines Group, Mesfin Tasew, powiedział, że A350-1000 pomoże wyprzedzić trendy technologiczne na kontynencie. Model będzie lepiej przystosowany do rejsów Ethiopian Airlines. Mikail Houari, prezes Airbus Africa and Middle East wskazuje, że Ethiopian Airlines jest pierwszą linią lotniczą na kontynencie afrykańskim, która zamówiła i będzie obsługiwać ten wariant. Etiopskie linie lotnicze wiodą prym na tamtejszym rynku w warunkach zwiększonego popytu na podróże lotnicze.
Zobacz także: Konsekwencje szoku gazowego będą poważniejsze, niż początkowo przypuszczano
Afrykański rynek lotniczy dynamicznie się rozwija. W marcu głośno było o połączeniu się South African Airways i Kenya Airways w ramach strategicznego partnerstwa. Z uwagi na przestój w branży wywołany pandemią linie zaczęły bankrutować. Problemy ekonomiczne dotknęły również największych przewoźników. W związku ze zwiększającym się udziałem w rynku Ethiopian Airlines, zarówno South African Airways, jak i Kenya Airways przestały być konkurencyjne. Partnerstwo strategiczne miało na celu podtrzymanie konkurencyjności względem etiopskiej grupy lotniczej. W Afryce coraz więcej lata linii lotniczych z Bliskiego Wschodu. Obecnie funkcjonuje ok. 350 mniejszych linii lotniczych, które borykają się z wysokimi kosztami operacyjnymi i protekcjonizmem rynkowym.
Znajdziesz nas w Google NewsNiemal 2500 pracowników Boeinga rozpoczyna strajk generalny!
Jeden komentarz