PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Kalifornia wrzuca wysokie obroty. Zamawia szybkie elektryczne pociągi 

Pociągi będą wprowadzone do eksploatacji na odcinku o długości 275 kilometrów

Kalifornijskie Kolegium Kolei Dużych Prędkości (CHSRA) ogłosiło przetarg na elektryczne pociągi zdolne do osiągnięcia prędkości 355 kilometrów na godzinę.

Kalifornia stawia na elektryczne pociągi

Producenci zainteresowani tym projektem mogą składać swoje zgłoszenia do listopada, a zatwierdzone firmy muszą złożyć oferty w pierwszym kwartale 2024 roku. Pierwsze dwa elektryczne pociągi mają rozpocząć testy niezbędne do wprowadzenia ich do użytku prawdopodobnie w 2028 roku, a w planach przewidziane są próby osiągnięcia prędkości nawet do 390 km/h. Pozostałe cztery składy zostaną dostarczone do końca 2030 roku.

Jak informuje portal IHO, pociągi będą wprowadzone do eksploatacji na odcinku o długości 275 kilometrów między Merced a Bakersfield, który jest częścią pierwszego etapu planowanej linii kolejowej dużej prędkości między San Francisco a Los Angeles.

Według CHSRA ogłoszenie przetargu jest istotnym kamieniem milowym w kontekście budowy planowanej sieci kolei dużych prędkości, która ma połączyć centralną Kalifornię oraz północną i południową część stanu.

Czytaj też: Kalifornia może wycofać z użytku lokomotywy spalinowe

Kalifornia ogłosiła przetarg na elektryczne pociągi

Przetarg obejmuje projektowanie, produkcję i testowanie składów i symulatorów maszynistów, opracowanie kryteriów projektowych dla punktów łączenia z infrastrukturą oraz utrzymanie i dostarczanie części przez okres trzydziestu lat.

Jak informuje portal IHO, California High-Speed Rail (CHSR) to około 1300-kilometrowa sieć kolei o dużej prędkości o normalnym rozstawie szyn, dwutorowa, łącząca główne miasta stanu Kalifornia, takie jak San Francisco, Los Angeles, stolicę stanu Sacramento oraz San Diego. Na większości linii, które będą zelektryfikowane napięciem zmiennoprądowym 25 kV o częstotliwości 60 Hz, pociągi będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość eksploatacyjną 350 km/h, a na niektórych krótszych odcinkach ograniczenie wyniesie 180 km/h.

System CHSR jest obecnie wdrażany etapowo. Budowę pierwszego z dedykowanych segmentów KDP, tymczasowego początkowego segmentu operacyjnego („Interim IOS”) rozpoczęto w 2015 r., w części San Joaquin Valley w kalifornijskiej Central Valley. Będzie kursować z Merced do Bakersfield , a rozpoczęcie działalności planowane jest na rok 2030 (lub nieco później).

Czytaj też: Przełomowy czip Huawei. Chińczycy wymierzają policzek Stanom Zjednoczonym i obchodzą embargo

Pomorze wyda pół miliarda złotych na nowe elektryczne pociągi 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button