LotniczyTransport

UPS zastąpi FedEx! Po raz pierwszy od 20 lat!

FedEx i United States Postal Service miały długotrwałe i owocne relacje przez ponad 20 lat

Po raz pierwszy od ponad 20 lat UPS zastąpi FedEx jako główny dostawca krajowych przesyłek lotniczych dla United States Postal Service. Operator ogłosił, że US Postal Service przyznał mu „znaczącą” umowę na przewóz większości przesyłek lotniczych agencji pocztowej w Stanach Zjednoczonych.

UPS zastąpi FedEx przy obsłudze poczty

Umowa FedExu z United States Postal Service wygasa 29 września. UPS zastąpi FedEx dzień później i zgodnie z nową umową będzie świadczyć usługi dla US Postal Service przez co najmniej 5,5 roku.

UPS i USPS opracowały innowacyjne rozwiązanie, które jest wzajemnie korzystne i uzupełnia naszą unikalną, niezawodną i wydajną zintegrowaną sieć – powiedziała prezes UPS, Carol Tomé.

United States Postal Service jest największym klientem FedExu, ale było jasne, że relacje te ulegną zmianie w tym roku. Od niemal trzech lat US Postal Service przekazywał więcej przesyłek lotniczych do swojej sieci naziemnej w ramach działań mających na celu zwiększenie produktywności. Celem strategii spółki jest zmniejszenie ogólnych kosztów transportu o 3 miliardy dolarów w ciągu najbliższych dwóch lat, w tym oszczędności w wysokości 1 miliarda dolarów w kosztach transportu lotniczego, które to już zostały osiągnięte.

Czytaj też: Oto nowy dyrektor UPS w Polsce. Specjalnie po to wrócił do kraju!

Spadek wolumenu przesyłek pocztowych sprawił, że FedEx miał problem z infrastrukturą sieci lotniczej, z której de facto nie korzystał w ciągu dnia [samoloty FedEx transportują przesyłki kurierskie głównie nocą, by maksymalnie wykorzystać przepustowość – przyp. red.], oraz wyższymi kosztami operacyjnymi na jednostkę. Przedstawiciele FedExu twierdzili, że w ostatnich latach działalność dla United States Postal Service nie przynosiła zysków i firma ledwo wychodziła na zero. Przychody FedExu z umowy z United States Postal Service w roku finansowym kończącym się 30 września 2022 roku spadły o 236 milionów dolarów do 1,9 miliarda dolarów i spodziewano się dalszego spadku. Umowa wcześniej generowała roczne przychody w wysokości co najmniej 2 miliardów dolarów.

Czy to się w ogóle opłaci?

Skoro FedExowi się nie udało, to jak UPS będzie w stanie osiągnąć większy zysk? Tego nie wiadomo, a firma odmówiła udzielenia szczegółowych informacji na temat porozumienia. Jednakże bardzo prawdopodobne, że nowa umowa obejmuje zoptymalizowaną sieć dziennej działalności UPS, która skupia się bardziej na transporcie drogowym oraz mniejszych samolotach w przypadku transportu lotniczego. Strategia firmy raczej nie przewiduje też przekierowania wielu samolotów do dedykowanego lotnictwa pocztowego, tak jak to miało miejsce w FedEx. Sam FedEx jest w trakcie restrukturyzacji swoich własnych sieci lotniczych i naziemnych.

Czytaj też: Paperless, czyli firma bez papierowych dokumentów? Sprawdzamy, czy to możliwe

FedEx i United States Postal Service miały długotrwałe i owocne relacje przez ponad 20 lat. Z czasem nasze strategie uległy zmianie w miarę przekształcania naszych sieci i operacji. Od dłuższego czasu mówiliśmy, że przedłużymy umowę z USPS, jeśli uda nam się uzgodnić warunki handlowe w najlepszym interesie akcjonariuszy FedEx. Chociaż nie udało nam się osiągnąć wzajemnie korzystnych warunków, nadal jesteśmy zobowiązani do świadczenia doskonałej obsługi do czasu zakończenia naszej umowy we wrześniu – przekazał FedEx w oświadczeniu.

50 lat FedEx – podniebna droga do sukcesu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button