DrogowyTransport

Kolejne elektryczne Solarisy już w szczecińskiej flocie

Nie są to pierwsze przegubowe e-busy marki Solaris w Szczecinie

Solaris dostarczył do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” sp. z o.o. dwa autobusy bateryjne o przegubowej konstrukcji. Elektryczne Solarisy, oznaczone numerami 99 i 100, stanowią najnowszy nabytek tego przewoźnika.

Kolejne elektryczne Solarisy już w Szczecinie

Do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” (SPAK) dostarczono dwa w pełni bezemisyjne, przegubowe autobusy elektryczne. Elektryczne Solarisy są wyposażone w klimatyzację działającą na całej długości pojazdu, elektryczne ogrzewanie, dostęp do sieci Wi-Fi, system monitoringu oraz wbudowane alkomaty dla kierowców.

Przekazujemy do naszego wieloletniego klienta SPAK 99. i 100. autobus wyprodukowany w naszej fabryce w Bolechowie. To dla nas duże wyróżnienie. Bardzo cenimy sobie tę długotrwałą współpracę i gratulujemy systematycznego powiększania się floty w Szczecinie – powiedział Waldemar Wlazło, Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowo-Zachodniego w Polsce w Solaris Bus & Coach.

UM Szczecin/Piotr Zieliński

Czytaj też: Rekordowe zamówienie Solaris! Wiemy gdzie trafią ich trolejbusy

Nie są to pierwsze przegubowe e-busy marki Solaris w Szczecinie, ponieważ osiem pojazdów tego typu miało swoją premierę w tym mieście już w 2021 roku. Najnowsze pojazdy, oznaczone jako SPAK 99. i 100., zostały wyprodukowane w fabryce w Bolechowie.

UM Szczecin/Piotr Zieliński

Będzie bardziej eko

W Urbino 18 electric zastosowano elektryczny silnik centralny, który stanowi jedyną zmianę w porównaniu z wcześniej dostarczonymi przegubowymi autobusami. Podobnie jak w przypadku poprzedniego kontraktu na autobusy elektryczne, pojazdy zostały wyposażone w baterie przystosowane do szybkiego ładowania za pomocą pantografu oraz są kompatybilne z ładowarkami typu plug-in.

Szczecin systematycznie inwestuje w najnowocześniejszy i ekologiczny tabor. Z ciekawością i zainteresowaniem przyglądamy się także przyszłości. Pojazdy napędzane wodorem mogą być kolejnymi, które pojawią się na ulicach. Jeśli tylko technologia stanie się tańsza i bardziej dostępna myślę, że to ten kierunek – podkreślił Piotr Krzystek, Prezydent Miasta Szczecin.

UM Szczecin/Piotr Zieliński

Czytaj też: Ekologia może uratować globalną gospodarkę

Solarisy pierwszy raz trafiły do floty szczecińskiego przewoźnika w 2008 roku. Obecnie SPAK dysponuje 100 pojazdami z Bolechowa, spośród których 95 zakupiono bezpośrednio od producenta, a 5 pozyskano z rynku wtórnego. Wśród nich przeważają autobusy z napędem diesla, takie jak Urbino 12 i Urbino 18. Ostatnie decyzje zakupowe miasta wyraźnie wskazują jednak na przejście na zeroemisyjny transport publiczny.

Ależ to będzie olbrzym! Kolejna duża inwestycja w Szczecinie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button