PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
IntermodalnyKolejowyTransport

Polska firma intermodalna stawia na elektryczne Traxxy

W ubiegłym roku podatkowym Alstom osiągnął przychody w wysokości 16,5 miliarda euro

PCC Intermodal wprowadza do użytku nowe lokomotywy elektryczne Traxx od Alstom. Flota firmy powiększyła się o cztery nowe maszyny. Lokomotywy zostaną wykorzystane do przewozu intermodalnego między Polską, Niemcami, Austrią, Czechami i Słowacją.

Lokomotywy elektryczne Traxx wciąż popularne

Pod koniec czerwca firma Alstom dostarczyła operatorowi intermodalnemu PCCIntermodal nowe lokomotywy elektryczne Traxx. Kontrakt na dostawę maszyn, wraz z certyfikacją i przeszkoleniem personelu, został zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, którego głównym celem jest promowanie i wdrażanie przyjaznych dla środowiska rozwiązań w sektorze transportowym. Transport intermodalny w Polsce dynamicznie rozwija się już od drugiej dekady, a branża zdobyła stabilną pozycję na rynku i stała się istotnym czynnikiem wpływającym na politykę transportową zarówno w kraju, jak i za granicą. W Polsce zbudowano nowoczesne terminale przeładunkowe, a najważniejsze regiony gospodarcze kraju są połączone siecią codziennych usług intermodalnych.

By się dalej rozwijać, otwierać nowe korytarze dla transportu intermodalnego oprócz inwestycji we  w pełni funkcjonalne obiekty przeładunkowe potrzebne jest odpowiednie zaplecze techniczne: lokomotywy, sprzęt przeładunkowy, wagony, naczepy i samochody. Włączając do zasobów spółki kolejne lokomotywy Traxx, PCC Intermodal SA będzie w stanie – w ramach posiadanych licencji przewozowych – operując łącznie 15-stoma lokomotywami elektrycznymi, rozszerzyć i uelastycznić swoją ofertę codziennych połączeń intermodalnych, w korytarzach międzynarodowych – powiedział Adam Adamek, Wiceprezes Zarządu PCC Intermodal SA.

Czytaj też: Railpool kupuje lokomotywy elektryczne Traxx3s

Szerokie portfolio

Jak przekonuje producent, trzecia generacja lokomotyw Traxx zapewnia zwiększoną wydajność operacyjną i efektywność energetyczną. W ciągu ostatnich dwudziestu lat sprzedano ponad 2 500 lokomotyw Traxx, które otrzymały zezwolenie na eksploatację w 20 krajach i rocznie pokonują łącznie ponad 300 milionów kilometrów. Od 2000 roku Alstom dostarczył ponad 5 700 lokomotyw, które są wykorzystywane w kolejowym sektorze transportu w wielu krajach Europy, a także w Azji, Ameryce Północnej i Afryce.

Cieszymy się, że lokomotywy Traxx 3 MS dołączyły do floty PCC Intermodal SA. To urządzenia oparte o najnowocześniejszą, innowacyjną platformę, charakteryzują się wysoką efektywnością energetyczną, możliwością prowadzenia cięższych pociągów niż porównywalne lokomotywy, a także uproszczonym interfejsem z ETCS i ułatwionym serwisem. Jestem przekonany, że lokomotywy Traxx 3 MS wzmocnią pozycję PCC Intermodal SA, przyczyniając się do dalszego rozwoju zrównoważonej i niskoemisyjnej Transeuropejskiej Sieci Transportowej – podkreśla Sławomir Cyza, dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Portfolio Alstom obejmuje nie tylko lokomotywy elektryczne Traxx, ale również systemy kolejowe o wysokich prędkościach, metro, pociągi jednoszynowe, tramwaje, jak również zintegrowane systemy, usługi dedykowane, infrastrukturę, sygnalizację oraz mobilność cyfrową. W ubiegłym roku podatkowym Alstom osiągnął przychody w wysokości 16,5 miliarda euro.

Kolejne zamówienie na pociągi od Alstom. Traxxy wciąż popularne

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button