E-commerce

YouTube uruchamia swój pierwszy oficjalny kanał zakupowy 

Rynek handlu na żywo w Korei Południowej będzie warty w tym roku miliardy

YouTube planuje uruchomić swój pierwszy oficjalny kanał zakupowy w Korei Południowej. Według agencji Yonhap, jest to pierwszy oficjalny kanał zakupowy YouTube’a w jakimkolwiek kraju.

YouTube uruchomi kanał zakupowy

Według informacji przekazanych przez agencję Yonhap, YouTube ma zamiar uruchomić swój pierwszy oficjalny kanał zakupowy dla handlu na żywo w Korei Południowej. Korea Południowa już teraz posiada rozwijającą się branżę handlu na żywo, prowadzoną przez giganta technologicznego Naver, co czyni ją idealnym rynkiem testowym dla YouTube. Jak informuje The Business Times, nowy kanał będzie działał w języku koreańskim i rozpocznie działalność jako projekt trwający początkowo 90 dni. Jak informują Yonhap i inne koreańskie media, powołując się na źródła zaznajomione z tematem, na początku kanał będzie zapewniał platformę handlu na żywo dla firm i transmisję na żywo treści zakupowych od około 30 marek.

Przychody z reklam na YouTube’a regularnie spadają przez ograniczenie wydatków reklamodawców i konkurencję ze strony platform takich jak TikTok. Dyrektor zarządzający Google’a, Philipp Schindler, powiedział w lutym, że istnieje „spory potencjał w ułatwianiu ludziom zakupów od twórców, marek i treści, które kochają”. Po ujawnieniu planów YouTube, akcje jego potencjalnej konkurencji w nowej branży zanotowały spadek. Akcje Naver spadły o 4 procent, podczas gdy detalista Lotte Shopping zanotował spadek o 3,3 procent, w porównaniu do ogólnego spadku rynku o 0,5 procent.

Czytaj też: Czy TikTok Shop może zagrozić innym platformom e-commerce?

Rynek handlu na żywo

Według Kyobo Securities, rynek handlu na żywo w Korei Południowej będzie warty w tym roku 10 bilionów wonów (31 miliardów złotych), w porównaniu do 2,8 biliona wonów (8,2 miliarda złotych) w 2021 roku, przy czym Naver obecnie posiada około 60 procent udziałów w rynku. Wraz z rozwojem technologii internetowej i wzrostem popularności platform transmisyjnych, handel online na żywo stał się atrakcyjną opcją zarówno dla sprzedawców, jak i dla klientów. Handel online na żywo polega na transmitowaniu na żywo prezentacji produktów przez sprzedawców, którzy mogą bezpośrednio komunikować się z klientami, odpowiadać na pytania i oferować promocje.

Jednym z głównych powodów sukcesu branży handlu online na żywo jest jej zdolność do tworzenia autentycznych i angażujących doświadczeń zakupowych. Klienci mają możliwość oglądania produktów w akcji, zadawania pytań dotyczących ich cech i korzystania z porad sprzedawcy, co w efekcie sprawia, że czują się bardziej pewni swojego wyboru. Dodatkowo, transmisje na żywo często są wzbogacone o interaktywne elementy, takie jak czaty, w których klienci mogą dzielić się swoimi opiniami i doświadczeniami, co tworzy atmosferę społeczności zakupowej.

Czytaj też: Plan Chin na 2023 rok? 12 mln nowych miejsc pracy

Już nie tylko AliEpress! Alibaba uruchomi w Europie kolejną witrynę

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button