Przewoźnik Air Canada złożył zamówienie u Heart Aerospace na 30 samolotów z napędem elektrycznym i hybrydowym o zasięgu do 800 km. Nowe samoloty mają zasilić flotę już w 2028 roku.
Heart Aerospace z kolejnym znaczącym zamówieniem
Zamówienie złożono u szwedzkiej firmy Heart Aerospace. Każdy samolot ma latać wyłącznie na zasilaniu bateryjnym, co pozwoli zmniejszyć emisje dwutlenku węgla przez linie lotnicze, zapewniając korzyści operacyjne. To jednak nie pierwsza linia z Ameryki Północnej, która zdecydowała się na złożenie zamówienia. W minionym roku United Airlines podpisały umowę na zakup 100 samolotów elektrycznych od szwedzkiego producenta. Wybrano wówczas całkowicie elektryczny model ES-19, który może przewozić 19 pasażerów. Zamówione ES-19 mają trafić do służby do 2026 roku. Air Canada zdecydowały się na ES-30, który może przewozić 30 pasażerów.
Zobacz także: Amazon wstrzymuje budowę nowych magazynów w Hiszpanii
Today we agreed to purchase 30 ES-30 electric-hybrid aircraft from @heartaerospace, a step toward our goal of net zero emissions by 2050. These regional aircraft will seat up to 30 passengers & fly quietly with zero emissions when on battery power.
More: https://t.co/1JeRJyHXwZ pic.twitter.com/JR1J5MqKcf
— Air Canada (@AirCanada) September 15, 2022
Zobacz także: Duński rząd wprowadza kontrolę czynszów. Trwają prace nad nowym indeksem dla wynajmujących
Innowacyjne rozwiązania dla komercyjnych linii lotniczych
Zamówiony model ES-30 będzie napędzany czterema silnikami elektrycznymi i będzie miał pułap serwisowy (6 km). Samolot będzie zasilany przede wszystkim bateriami, które będą mogły latać do 200 km. Po tej odległości uruchomione zostaną zapasowe turbogeneratory hybrydowe, zapewniając dodatkowy zasięg na poziomie kolejnych 200 km. Producent przyznaje, że dzięki nieznacznemu zmniejszeniu liczby pasażerów do 25, zasięg może zostać podwojony do prawie 800 km.
Silniki elektryczne mają generować mniej hałasu podczas startów i lądowań. Akumulator będzie można naładować w 30 min. Modele ES-19, jak i ES-30 są w fazie rozwoju, mają zostać wprowadzone na rynek odpowiednio w 2026 i 2028 roku.
Firma prowadzi prace nad opracowaniem zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) w rezerwowych turbogeneratorach hybrydowych. Zgodnie z oczekiwaniami, gdy rozwiązanie będzie gotowe, zapewni redukcję emisji o 90%.
Heart Aerospace zwraca uwagę na oczekiwaną lepszą rentownością linii lotniczych. Konserwacja silników elektrycznych ma być tańsza, natomiast energia elektryczna wytwarzana ze źródeł odnawialnych będzie w przyszłości bardziej opłacalna w porównaniu z cenami paliw kopalnych, które gwałtownie wzrosły w niedawnej przeszłości.
Znajdziesz nas w Google NewsKögel wprowadza nowy system ostrzegania, który ma zwiększyć bezpieczeństwo na drogach
Jeden komentarz