LotniczyTransport

Boeing znacznie zwiększył dostawy, ale i tak przegrywa z Airbusem

Boeing wciąż pozostaje daleko w tyle za swoim największym rywalem

Po trudnych kilku latach Boeing dostarczył w 2022 roku znacznie więcej odrzutowców pasażerskich i towarowych. Dostawy Boeinga nadal pozostają jednak niższe niż dostawy jego europejskiego rywala, Airbusa.

Dostawy Boeinga znacznie wzrosły

Producent dostarczył w ciągu roku łącznie 480 samolotów, co oznacza, że zeszłoroczne dostawy Boeinga były o około 41 proc. wyższe niż w poprzednim roku. Mimo to amerykańska firma w Arlington wciąż pozostaje daleko w tyle za swoim największym rywalem. Europejski Airbus przekroczył bowiem poziom dostaw Boeinga już jesienią.

Boeing przede wszystkim pozbył się ze swoich fabryk średniodystansowych odrzutowców 737 MAX, które po dwóch śmiertelnych katastrofach otrzymały kilkuletni zakaz lotów na całym świecie. Tylko ta seria stanowiła 387 dostaw amerykańskiego producenta w zeszłym roku. Boeing dostarczył 31 sztuk długodystansowych 787 Dreamliner, ponad dwa razy więcej niż w poprzednim roku.

Wznowiliśmy dostawy 787, po naszej dokładnej analizie inżynieryjnej, weryfikacji i działaniach związanych z przeróbkami, aby zapewnić, że wszystkie samoloty są zgodne z dokładnymi specyfikacjami Boeinga i wymogami prawnymi – potwierdził w sierpniu rzecznik Boeinga.

Czytaj też: Pierwszy chiński samolot C919. Konkurencja dla Airbus i Boeing?

Boeing wznowił dostawy Dreamlinerów

Boeing wznowił dostawy Dreamlinerów w sierpniu, a pierwszy samolot po czternastomiesięcznej przerwie odebrały linie American Airlines. Samolot, noszący amerykański numer rejestracyjny N880BJ został dostarczony z Charleston w Południowej Karolinie i wszedł do służby komercyjnej. Spekulacje, że producent wznowi dostawy, nasiliły się po tym, jak trzy samoloty dla American Airlines i jeden dla British Airways były widziane podczas krótkich lotów testowych, co jest najważniejszym wymogiem przed dostawą.

Doceniamy pracę wykonaną przez Federalną Administrację Lotnictwa i Boeinga podczas procesu przeglądu – przekazały American Airlines.

Rodzina 787 była najczęściej wykorzystywanym samolotem szerokokadłubowym podczas pandemii i jest jednym z najszybszych obecnie samolotów dwunawowych, osiągającym prędkość Mach 0,85. Pasażerowie tego samolotu korzystają z ulepszeń, w tym z największych okien spośród wszystkich dostępnych. Jednocześnie linie lotnicze mogą uzyskać większą pojemność ładunkową, a model ten jest bardziej wydajny pod względem zużycia paliwa niż samoloty, które zastępuje.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Chiny planują produkować 150 samolotów COMAC C919 rocznie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button