PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyTransport

Eko-flota DPD Polska się rozrasta. Już pół tysiąca elektryków

Coraz więcej Klientów zwraca uwagę na to, w jaki sposób doręczona jest ich paczka

DPD Polska konsekwentnie rozwija swoje zdolności operacyjne, opierając się na zielonej technologii. Flota niskoemisyjnych pojazdów polskiego oddziału DPD przekroczyła liczbę 500 sztuk i obejmuje modele takie jak eSprinter, eVito Furgon i MAN eTGE. Ponadto, firma dysponuje flotą ponad 80 elektrycznych rowerów cargo. 

Flota DPD powiększa się

Pod koniec ubiegłego roku ekologiczna flota DPD Polska przekroczyła poziom pół tysiąca pojazdów. To właśnie wtedy do floty trafił 500. zamówiony egzemplarz, który został przypisany do Oddziału WA1 w Warszawie. Oficjalna ceremonia przekazania odbyła się w obecności pracowników i współpracowników placówki. Ci zaznaczają, że korzystając z nowych pojazdów, satysfakcję odczują nie tylko kurierzy, lecz również klienci.

Coraz więcej Klientów zwraca uwagę na to, w jaki sposób doręczona jest ich paczka – zrównoważone rozwiązania stanowią wartość dodaną dla Klientów. Często zagadują i pytają z ciekawością o nasze samochody elektryczne lub rowery cargo. Dla nas, kurierów, zmiana też jest odczuwalna. Jazda samochodem elektrycznym wymaga nieco innej techniki jazdy, aby efektywnie wykorzystać energię z akumulatora. Jego ładowanie wymaga innego planowania i organizacji, szczególnie w naszym klimacie. Nie zmienia to faktu, że jest to rozwiązanie, które powoduje, że logistyka miejska staje się bardziej zielona  – podsumowuje Dominik, kurier z WA1.

Czytaj też: DPD wykorzystuje elektryczne ciężarówki do transportu przez Alpy

Rozwinięcie elektrycznej floty pojazdów kurierskich to nie kwestia spontanicznej decyzji, lecz starannie opracowanej strategii. W zamyśle osiągnięcia zerowej emisji netto CO2 od 2023 roku, Geopost, a wraz z nimi DPD, przyjęło ambitny cel NET-ZERO 2040. Przewiduje on, że do tego czasu dostarczanie paczek będzie charakteryzować się neutralnością w zakresie śladu węglowego.

Rozwój floty pojazdów elektrycznych to jeden z ważniejszych elementów realizowanej przez nas długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju. Począwszy od 2021 roku, nasza flota elektrycznych samochodów pokonała ponad 6,5 mln kilometrów, dostarczając tym samym ponad 17 mln paczek. Ich uzupełnienie stanowi flota niskoemisyjnych rowerów cargo, która funkcjonuje od maja 2022 jako efektywny komponent miejskiej platformy logistycznej DPD. Niedawno zresztą mogliśmy świętować dostarczenie milionowej paczki za pomocą tego środka transportu. Dodatkowo stale zwiększając dostępność punktów DPD Pickup (obecnie ponad 26 000 punktów), jesteśmy w stanie zapewnić Klientom wygodę oraz elastyczność nadań i odbiorów opartą na rozwiązaniach, które powstały z uwzględnieniem naszych ambicji środowiskowych – komentuje Maciej Głowacki, Dyrektor Operacyjny w DPD Polska.

Ambitne plany dekarbonizacji

Od roku 2021 projekt rozbudowy niskoemisyjnej floty DPD jest realizowany we współpracy z ekspertami rynku CFM, firmą Carefleet S.A. Zgodnie z zawartą umową, polskiemu oddziałowi DPD dostarczane są dwa nowoczesne modele samochodów marki Mercedes-Benz: eSprinter i eVito Furgon. Oba pojazdy są wyposażone w ten sam silnik elektryczny o mocy 85 kWh, a proces ładowania akumulatora trwa od 6 do 8 godzin. W warunkach miejskich pojazdy te są w stanie przejechać od 170 do 180 km na jednym cyklu ładowania.

Czytaj też: Ekologia może uratować globalną gospodarkę

Rozwój floty pojazdów elektrycznych jest odpowiedzią na potrzeby lokalnych społeczności miast oraz warunki w nich panujące. Takie samochody szczególnie dobrze sprawdzają się w otoczeniu o wysokim natężeniu ruchu i zatłoczonych rejonach, ponieważ właśnie przy hamowaniu są w stanie odzyskać najwięcej energii w procesie rekuperacji.  Samochody elektryczne są też znacznie cichsze, co pozytywnie wpływa na ogólny poziom hałasu w mieście. Warto również dodać, że wraz z rowerami cargo oraz oddziałami miejskimi stanowią kompletne rozwiązanie dla realizacji strategii zrównoważonej logistyki miejskiej – zauważa Marek Weremijewicz, dyrektor regionalny w DPD Polska.

DPD rozwija logistykę rowerową w polskich miastach

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button