MorskiTransport

Hapag-Lloyd wprowadza do eksploatacji nowy megakontenerowiec. To już dwunasty taki statek

Seria jednostek klasy Hamburg, do której należy Wilhelmshaven Express, to jeden z najbardziej ambitnych projektów w historii Hapag-Lloyd

Niemiecki gigant żeglugowy Hapag-Lloyd rozszerzył swoją flotę o najnowszy megakontenerowiec Wilhelmshaven Express o pojemności aż 23 660 TEU. Jednostka ta jest dwunastym i ostatnim statkiem z prestiżowej serii klasy Hamburg, zamówionej w ramach długofalowej strategii modernizacji floty. Ceremonia oficjalnego chrztu odbyła się w porcie JadeWeserPort w Wilhelmshaven, jednym z najnowocześniejszych terminali głębokowodnych w Niemczech. Matką chrzestną nowego statku została Wibke Friedrichs-Firmin, żona byłego członka zarządu Hapag-Lloyd, Anthony’ego Firmina.

Hapag-Lloyd rozszerzył flotę o nowy megakontenerowiec

Podczas uroczystości chrztu przewodniczący rady nadzorczej Hapag-Lloyd, Michael Behrendt, zwrócił uwagę na historyczne znaczenie nowej jednostki. Megakontenerowiec to bowiem pierwszy w historii firmy statek noszący nazwę Wilhelmshaven. Wybór ten nie był przypadkowy. Ma on uhonorować bliską współpracę armatora z portem JadeWeserPort, który stanowi kluczowe ogniwo w łańcuchu logistycznym Hapag-Lloyd. Hapag-Lloyd posiada udziały w terminalu kontenerowym w Wilhelmshaven od 2022 roku, a megakontenerowiec Wilhelmshaven Express ma symbolizować długofalowe partnerstwo i wspólną wizję przyszłości. 

Podczas ceremonii obecny był także premier Dolnej Saksonii, Olaf Lies (SPD), który z dumą podkreślił znaczenie nowego statku dla regionu. W jego ocenie, dzięki megakontenerowcom Hapag-Lloyd, port wreszcie w pełni wykorzystuje swój potencjał. Lies przypomniał, że jeszcze kilka lat temu terminal nie osiągał zakładanych wyników, jednak dzięki inwestycjom i determinacji udało się odmienić jego los. Port JadeWeserPort niedawno przekroczył barierę miliona przeładowanych kontenerów, co stało się symbolicznym potwierdzeniem jego rosnącej roli w europejskiej logistyce.

Czytaj też: 10 największych armatorów w 2025. Kto kontroluje rynek transportu morskiego?

Nowy megakontenerowiec będzie obsługiwać strategiczną trasę między Azją a Europą, stanowiąc kluczowy element partnerstwa Gemini Cooperation, które od tego roku łączy siły Hapag-Lloyd i Maersk, dwóch globalnych liderów w transporcie kontenerowym. W ramach tej współpracy port JadeWeserPort pełni rolę jednego z głównych hubów przeładunkowych, wzmacniając pozycję Niemiec na mapie światowego handlu. Dzięki tej inicjatywie możliwe jest skrócenie czasu dostaw, optymalizacja tras i dalsze ograniczenie emisji w transporcie morskim.

Ekologiczna potęga na trasie Azja–Europa

Nowy megakontenerowiec Hapag-Lloyd imponuje nie tylko rozmiarem, ale również rozwiązaniami technologicznymi. Jednostka została wyposażona w napęd typu dual-fuel, umożliwiający pracę zarówno na skroplonym gazie ziemnym (LNG), jak i na tradycyjnym paliwie morskim. Dzięki temu Wilhelmshaven Express emituje nawet 25% mniej dwutlenku węgla w porównaniu z jednostkami napędzanymi wyłącznie olejem napędowym. Takie rozwiązanie to element strategii Hapag-Lloyd na rzecz zrównoważonego rozwoju i redukcji śladu węglowego w globalnym transporcie morskim. Armator konsekwentnie inwestuje w nowoczesne technologie i przyjazne środowisku rozwiązania, odpowiadając na globalne wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi.

Seria jednostek klasy Hamburg, do której należy Wilhelmshaven Express, to jeden z najbardziej ambitnych projektów w historii Hapag-Lloyd. Każdy ze statków tej serii został zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności, bezpieczeństwie i minimalnym wpływie na środowisko. Ich budowa jest częścią szerokiego programu modernizacyjnego, którego celem jest unowocześnienie floty i zwiększenie jej konkurencyjności na rynku międzynarodowym. Wilhelmshaven Express zamyka tę serię, symbolicznie kończąc etap, który wprowadził Hapag-Lloyd w nową erę technologicznej innowacji.

Czytaj też: Niemcom zaciska się fiskalna pętla na szyi. Potrzebne zdecydowane działania [ANALIZA]

Megakontenerowce, takie jak Wilhelmshaven Express, to nie tylko efekt technologicznego postępu, ale również odpowiedź na rosnące potrzeby globalnego handlu. Zdolność przewozowa przekraczająca 23 000 TEU pozwala optymalizować koszty transportu, redukować emisje oraz zwiększać efektywność logistyczną. Dzięki wprowadzeniu tego statku do eksploatacji, Hapag-Lloyd wzmacnia swoją pozycję jako jednego z najważniejszych operatorów kontenerowych na świecie.

Pozew zbiorowy przeciwko Maersk. Gigant oszukiwał przy emeryturach?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button