E-commerce

InPost zmienia ceny paczek. Ile zapłacimy za zakupy z Allegro?

InPost wprowadza zmianę cen dla jednej z najczęściej wybieranych usług

Z początkiem listopada InPost wprowadzi nowe ceny paczek dla usługi Allegro Paczkomat 24/7. Zmiana, która obejmuje miliony użytkowników platformy Allegro, przynosi długo oczekiwaną obniżkę cen przesyłek. To dobra wiadomość zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących, gdyż tańsze dostawy mogą skutkować wzrostem zamówień i większą konkurencyjność ofert.

InPost zmienia ceny paczek

Według oficjalnego komunikatu InPost, nowe ceny paczek o maksymalnych wymiarach 410 × 380 × 640 mm i wadze do 25 kg, realizowanych w ramach usługi Allegro Paczkomat 24/7 wyniosą 8,90 zł netto (10,95 zł brutto). Jak podkreśla firma, decyzja została podjęta po analizie zachowań konsumenckich i potrzeb rynku e-commerce. Niższa cena ma poprawić atrakcyjność ofert sprzedawców oraz zwiększyć konwersję sprzedaży, a więc realnie wpłynąć na liczbę zakupów dokonywanych przez użytkowników.

Dzięki tej zmianie sprzedający zyskają szansę na wyższą konwersję i zwiększą atrakcyjność swoich ofert, co może zachęcić do częstszych zakupów i większej satysfakcji kupujących – przekazał InPost w komunikacie.

Czytaj też: Automaty paczkowe DHL zagrożą InPost? Firma zapowiada przejęcie

Warto zaznaczyć, że nowy cennik obejmuje wyłącznie usługę Allegro Paczkomat 24/7 InPost. Ceny pozostałych opcji wysyłki, takich jak Allegro miniKurier24 InPost oraz Allegro Kurier24 InPost, pozostają bez zmian. Nie zmieniają się również opłaty za usługi dodatkowe ani warunki korzystania z opcji pobrania czy dodatkowej ochrony przesyłek.

InPost przypomina również, że wszyscy sprzedawcy powinni zaktualizować swoje szablony cenników dostaw na Allegro. To ważny krok, ponieważ nieaktualne ceny w ofertach mogą wprowadzać klientów w błąd, a w konsekwencji prowadzić do nieporozumień lub negatywnych opinii. Zaktualizowanie cennika to kwestia kilku minut, ale ma duże znaczenie dla poprawnego działania ofert i zachowania zgodności z regulaminem platformy.

Dlaczego InPost obniża ceny paczek dla Allegro?

Decyzja InPost, by obniżyć ceny paczek z Allegro w rzeczywistości jest podyktowana chłodną biznesową kalkulacją. Tańsze przesyłki to nie tylko ukłon w stronę kupujących, ale też sposób na zwiększenie konkurencyjności InPost wobec innych dostawców, jak również samego Allegro. W obliczu pojawiających oskarżeń, że platforma zakupowa zmienia metody dostawy i faworyzuje własne rozwiązania, obniżka ceny może być próbą przeciwdziałania odpływowi usług InPostu na rzecz konkurencyjnych rozwiązań logistyki Allegro One Box.

Na koniec czerwca polski gigant mógł pochwalić się imponującą siecią ponad 53 tysięcy Paczkomatów, z czego 26 807 działa w kraju, a 26 480 za granicą. Firma zapowiada, że w tym roku nakłady inwestycyjne (Capex) wyniosą około 1,9 miliarda złotych, z czego aż 60% przeznaczone zostanie na nowe Paczkomaty. Firma kontynuuje więc dynamiczną ekspansję, stawiając na automatyzację, ekologię i łatwiejszy dostęp dla klientów.

Czytaj też: Niedziele handlowe wracają. Przynajmniej dwa razy w miesiącu

Na ten moment firma nie zapowiada jednak dalszych zmian cenowych w innych kategoriach usług, takich jak Kurier czy miniKurier. Można jednak przypuszczać, że jeśli nowy model dla Allegro okaże się sukcesem, InPost może rozważyć kolejne obniżki lub wprowadzenie nowych promocji w przyszłości.

Ukraińcy prześcignęli Brzoskę? Mają więcej automatów niż InPost!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button