KolejowyTransport

Znany YouTuber założył własne koleje! Chce jeździć nocą po Polsce

Jego start-up Nox ogłosił ambitne plany stworzenia sieci aż 35 nocnych tras, obejmujących także Polskę

YouTuber Thibault Constant, pasjonat kolei, postanowił przekuć swoje doświadczenie z podróżowania nocnymi pociągami i założył własną firmę kolejową, która już niedługo może odmienić nocne podróże po Polsce i Europie. Jego start-up Nox ogłosił ambitne plany stworzenia sieci aż 35 nocnych tras, obejmujących także Polskę. YouTuber ma jeden główny cel: zaoferować pasażerom wygodne i tanie nocne pociągi, które stworzą prawdziwą alternatywę dla tanich linii lotniczych, oferując komfort i prywatność w zupełnie nowej odsłonie.

YouTuber uruchamia własne nocne pociągi

W czasach, gdy wielu podróżnych narzeka na ciasne, przepełnione wagony i niekomfortowe warunki, berliński Nox stawia na jakość. YouTuber zapowiedział, że jego nocne pociągi będą posiadały przedziały przeznaczone tylko dla jednej lub dwóch osób, a na pokładzie wagonu znajdą się pełnowymiarowe łóżka, panoramiczne okna i dużo miejsca na bagaż.

Thibault Constant, autor popularnego kanału o kolei, nie tylko dokumentował swoje podróże po całej Europie, ale też przez lata zbierał opinie i obserwacje. Teraz, po odbyciu ponad 400 podróży nocnymi pociągami, wykorzystuje doświadczenia w praktyce. Zamiast narzekać na braki obecnych przewoźników, postanowił stworzyć rozwiązanie “idealne” – według własnych standardów. Nowa firma będzie oferować przestrzeń, komfort i – co najważniejsze – prywatność, której tak bardzo brakuje w typowych nocnych pociągach.

Dotąd ludzie często muszą podróżować w nocy w przedziale z zupełnie obcymi osobami, i to często drożej niż lot samolotem. Chcemy to zmienić – powiedział Constant.

Czytaj też: Tanie połączenie do Berlina nie wystartuje? FlixTrain zmienia plany

Współtwórcą projektu jest również Janek Smalla, jeden z pionierów FlixTrain i były dyrektor Bolta w Niemczech. To pokazuje, że Nox nie jest tylko marzeniem pasjonata, ale zaplanowanym przedsięwzięciem z dużym potencjałem. 

Nasze rozwiązanie przestrzenne pozwoli przewieźć więcej pasażerów niż w typowych nocnych pociągach – dodał Janek Smalla.

Choć szczegóły techniczne – takie jak producent wagonów – pozostają jeszcze tajemnicą, nowy start-up może namieszać na europejskim rynku kolejowym. Również w Polsce.

Polska częścią wielkiego planu

Według wstępnych zapowiedzi, część z planowanych 35 tras przebiegać ma właśnie przez Polskę. To doskonała wiadomość dla tych, którzy chcą podróżować wygodnie, ekologicznie i z nutą przygody. Jeśli projekt się powiedzie, możliwe, że już za kilka lat nocna podróż pociągiem z Warszawy do Berlina czy Krakowa stanie się prawdziwą przyjemnością, a nie tylko środkiem do celu.

Czytaj też: Gospodarka Niemiec wstaje z kolan – pierwszy krok ku ożywieniu

Sęk w tym, że oprócz barier finansowych, firma musi się zmierzyć z problemami regulacyjnymi wynikającymi z monopolizacji polskiego rynku. Jeśli YouTuber chce, by jego nocne pociągi woziły Polaków, musi najpierw uzyskać zgodę UTK. A z tym może być różnie.

Czeski RegioJet może jeździć po Polsce! Częściowo, bo zagroziłby PKP

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button