E-commerce

Rośnie konkurencja dla InPost? Automaty paczkowe DPD podbijają polski rynek

Automaty DPD powoli stają się realną alternatywą dla maszyn lidera rynku - InPostu

DPD Polska z przytupem wkracza na rynek automatów paczkowych, stawiając mocne wyzwanie liderowi – InPost. Dzięki przekroczeniu progu 10 tys. zainstalowanych maszyn, firma pokazuje, że nie zamierza pozostawać w cieniu konkurencji.

Automaty paczkowe DPD

Rynek usług kurierskich zmienia się dynamicznie. Klienci coraz częściej wybierają opcje elastyczne i dopasowane do ich stylu życia. Odpowiedzią na tę potrzebę są właśnie automaty paczkowe DPD, które zyskują na popularności dzięki wygodzie, dostępności i nowoczesnym technologiom.

DPD Polska osiągnęła znaczący sukces, instalując już ponad 10 tysięcy własnych automatów w ramach sieci DPD Pickup. W połączeniu z punktami partnerskimi, sieć ta liczy ponad 32 tysiące lokalizacji, co czyni ją jedną z najbardziej rozbudowanych w kraju pod kątem dostaw OOH (out-of-home).

Czytaj też: DPD otwiera nowoczesną sortownię pod Łodzią. Zatrudnią kilkaset osób

Automaty, które instaluje DPD, są zasilane autonomicznie, bez potrzeby podłączenia do sieci elektrycznej. To czyni je wyjątkowo elastycznymi w lokalizacji – można je zainstalować praktycznie wszędzie, bez kosztownych i czasochłonnych prac instalacyjnych. Dodatkowo, ich dyskretny design doskonale komponuje się z przestrzenią miejską, nie zaburzając jej estetyki. To detale, które z pozoru mogą wydawać się drugorzędne, ale w rzeczywistości decydują o odbiorze usługi przez klientów.

Jako pierwsi na rynku zdecydowaliśmy się na automaty paczkowe nie potrzebujące zewnętrznego źródła zasilania, co na początku budziło zaskoczenie. Jednak ostatnie problemy z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii pokazują, że od samego początku wybraliśmy słuszną strategię, stawiając na maszyny autonomiczne, niezależne od zasilania z zewnątrz. Dzięki niewielkim wymiarom i bezprzewodowej instalacji oferują dużą elastyczność w zakresie ich lokowania. Dzięki temu stają się po prostu częścią infrastruktury miejskiej, zwiększając komfort nadań i odbiorów przesyłek dla klientów. DPD Pickup jest wszędzie tam, gdzie oczekują tego klienci – mówi Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu, członek zarządu DPD Polska.

Ekologiczne i przemyślane rozwiązania

DPD stawia również na ekologię. Wybór bezprzewodowych automatów paczkowych ogranicza zużycie energii, a sam proces odbioru przesyłki jest bardziej zrównoważony niż klasyczne dostawy kurierskie. Doręczenie wielu paczek do jednego punktu ogranicza liczbę kursów pojazdów, co przekłada się na mniejszy ślad węglowy.

Co więcej, automaty paczkowe DPD po zakończeniu cyklu życia mogą być niemal w 100% poddane recyklingowi. To podejście idealnie wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów, którzy coraz częściej kierują się ekologicznymi wartościami.

Użytkownicy automatów DPD mogą korzystać z nich na dwa sposoby – przez aplikację mobilną DPD Mobile lub za pomocą kodu PIN na pin padzie. Aplikacja dodatkowo oferuje atrakcyjne funkcje, takie jak szybkie nadania, promocje, lokalizator punktów i możliwość zarządzania przesyłkami. Rozwój technologiczny idzie tu w parze z intuicyjnością – nawet osoby mniej zaznajomione z nowinkami cyfrowymi bez problemu poradzą sobie z odbiorem paczki.

Dla wygody konsumentów nasze automaty można otwierać zarówno za pomocą aplikacji, jak i z poziomu pin padu za pomocą kodu. Zachęcamy do pobrania aplikacji, ponieważ oferuje ona unikalne benefity, jak nadania paczek w atrakcyjnej cenie, promocje naszych partnerów biznesowych oraz inne użyteczne funkcje – dodaje Łukasz Zembowicz.

Czytaj też: Żabka i Poczta Polska zawarły sojusz. To może być koniec długich kolejek!

Plany ekspansji i rozwój sieci

DPD nie zamierza zwalniać tempa. Według zapowiedzi, do końca roku sieć DPD Pickup ma obejmować aż 35 tys. punktów, z czego 12 tys. będą stanowiły automaty paczkowe DPD https://obserwatorgospodarczy.pl/tag/dpd. Oznacza to, że niemal w każdej dzielnicy dużych miast, a także w mniejszych miejscowościach, klienci będą mogli łatwo nadać lub odebrać paczkę.

Największe skupiska automatów DPD można znaleźć w metropoliach takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź i Poznań. Ale firma nie zapomina także o mniejszych ośrodkach – rozwój sieci ma charakter ogólnopolski.

Automaty SwipBox Infinity, które tworzą sieć DPD Pickup, są projektowane z myślą o przyszłości – ich bezprzewodowa instalacja, intuicyjna obsługa i odporność na warunki atmosferyczne sprawiają, że idealnie wpisują się w potrzeby nowoczesnej logistyki. Warto wspomnieć, że automaty paczkowe DPD Pickup, po zakończeniu ich cyklu życia, mogą podlegać blisko 100% recyclingowi. DPD Polska to dla nas strategiczny partner, z którym wspólnie rozwijamy ekosystem dostaw OOH. Widzimy, jak dynamicznie rośnie zainteresowanie tym modelem odbioru paczek, dlatego nie zatrzymujemy się i dalej wspólnie rozwijamy sieć oraz samą technologię automatów paczkowych – dodaje Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.

Jeszcze do niedawna InPost ze swoimi Paczkomatami miał niemal monopol na rynku automatów paczkowych. Dziś widać wyraźnie, że sytuacja się zmienia. Oferując konkurencyjne rozwiązania, większy komfort i szerszy dostęp, automaty DPD stają się realną alternatywą, a nawet zagrożeniem dla pozycji lidera rynku.

Gazeta z… Paczkomatu? InPost rozszerza swoje usługi

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button