LotniczyTransport

Prywatyzacja TAP Air Portugal wstrzymana. Upadł im rząd

Jeszcze do niedawna wydawało się, że prywatyzacja TAP Air Portugal to już tylko kwestia czasu

Prywatyzacja TAP Air Portugal miała być kluczowym krokiem w restrukturyzacji narodowego przewoźnika Portugalii, jednak plany te zostały wstrzymane na czas nieokreślony. Powodem jest poważny kryzys polityczny, który doprowadził do upadku rządu w tym kraju. Tymczasem na rynku lotniczym rozgrywa się inna wielka batalia – sprzedaż hiszpańskich linii Air Europa, w której rywalizują dwaj giganci: Lufthansa oraz Air France-KLM.

Prywatyzacja TAP Air Portugal wstrzymana na czas nieokreślony

Jeszcze do niedawna wydawało się, że prywatyzacja TAP Air Portugal to już tylko kwestia czasu. Portugalski przewoźnik, który w ostatnich latach borykał się z problemami finansowymi, miał zostać częściowo sprzedany, aby zapewnić stabilność finansową i rozwój siatki połączeń. Niestety, sytuacja polityczna w kraju skomplikowała te plany.

Rząd Portugalii, który miał przeprowadzić sprzedaż, upadł, pozostawiając przyszłość TAP Air Portugal w zawieszeniu. Bez stabilizacji trudno będzie doprowadzić do finalizacji prywatyzacji, co oznacza, że proces ten może zostać odłożony na długie miesiące.

Czytaj też: Nowe loty z Poznania do Amsterdamu! KLM podwaja ofertę

Podczas gdy prywatyzacja TAP Air Portugal czeka na nowe decyzje polityczne, w Hiszpanii trwa rywalizacja o inną linię lotniczą – Air Europa. Hiszpański przewoźnik, specjalizujący się w połączeniach do Ameryki Południowej, wzbudza zainteresowanie dwóch gigantów lotniczych: Air France-KLM oraz Lufthansy.

Francusko-holenderski koncern złożył ofertę przejęcia 51% udziałów w Air Europa za 300 milionów euro. Jednak Lufthansa nie zamierza odpuszczać i również przedstawiła swoją propozycję – 240 milionów euro za 25% udziałów.

Na pierwszy rzut oka niemiecki przewoźnik wycenia Air Europa na znacznie wyższą kwotę niż konkurencja, ale Air France-KLM ma asa w rękawie. Oprócz płatności gotówkowej, francusko-holenderski koncern zadeklarował również przejęcie zadłużenia Air Europa wobec hiszpańskiego rządu, które wynosi 475 milionów euro.

Co dalej z TAP Air Portugal?

Nie jest tajemnicą, że zarówno Lufthansa, jak i Air France-KLM mogą być zainteresowane również przejęciem TAP Air Portugal. Portugalski przewoźnik odgrywa kluczową rolę w połączeniach między Europą a Ameryką Południową, co czyni go atrakcyjnym celem dla globalnych linii lotniczych.

Obecnie jednak prywatyzacja TAP Air Portugal zależy od sytuacji politycznej w kraju. Bez stabilnego rządu trudno będzie podjąć decyzje dotyczące sprzedaży narodowego przewoźnika. Tymczasem Air Europa jest już o krok bliżej zmiany właściciela, a wynik tej transakcji może mieć wpływ na dalsze losy całego europejskiego rynku lotniczego.

Czytaj też: Niemcy inwestują w obronność, bo inaczej zabraknie im pieniędzy w ciągu dwóch lat!

Jedno jest pewne – najbliższe miesiące będą kluczowe dla przyszłości zarówno TAP Air Portugal, jak i Air Europa. Rywalizacja pomiędzy gigantami lotniczymi trwa, a każda decyzja może zmienić układ sił w branży.

Lufthansa kontra Condor. KE wstrzymuje postępowanie, na razie remis

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button