
IndiGo, największa linia lotnicza w Indiach i jeden z najszybciej rozwijających się przewoźników na świecie, ogłasza wielki krok w swojej globalnej ekspansji. Już w lipcu hinduski przewoźnik oficjalnie zadebiutuje na trasach dalekiego zasięgu, uruchamiając loty między Delhi a Europą. Pierwszymi miastami na mapie połączeń IndiGo w Europie staną się Amsterdam i Manchester, które będą obsługiwane trzy razy w tygodniu.
IndiGo startuje w Europie
Ekspansja IndiGo w Europie to strategiczne posunięcie, którego celem jest umocnienie pozycji Indii jako globalnego centrum lotniczego. Na potrzeby lotów dalekiego zasięgu IndiGo zdecydowało się na wynajem czterech Boeingów 787-9 Dreamliner od norweskiej linii lotniczej Norse Atlantic Airways. Pierwszy samolot już obsługuje trasę między Delhi a Bangkokiem, natomiast kolejne trzy maszyny dołączą do floty w połowie roku.
Dreamlinery to nowoczesne, komfortowe samoloty, które pozwolą IndiGo zaoferować pasażerom wygodne podróże na dłuższych trasach. Ich pojawienie się w siatce połączeń może być dopiero początkiem ambitnej ekspansji przewoźnika w Europie.
Dzięki tym nowym trasom dalekiego zasięgu zbliżamy się do realizacji naszej wspólnej wizji uczynienia z Indii globalnego węzła lotniczego. Indie mają silne więzi zarówno z Wielką Brytanią, jak i z Holandią w zakresie handlu i turystyki, a w tych krajach mieszka liczna indyjska diaspora – powiedział prezes IndiGo, Pieter Elbers.
Czytaj też: Polska kupi udziały Airbusa? Tusk ogranicza sojusze z USA
Flota IndiGo liczy obecnie ponad 400 samolotów, głównie Airbusów A320, obsługujących krótkie i średnie trasy. Linie lotnicze codziennie wykonują około 2200 lotów do ponad 90 miast w Indiach oraz 35 międzynarodowych kierunków. W ubiegłym roku przewoźnik odprawił ponad 113 milionów pasażerów, co czyni go jednym z największych graczy na rynku.
Jednak plany rozwoju sięgają znacznie dalej. W przyszłym roku do floty dołączą Airbusy A321XLR, pozwalające na wydłużenie tras, a w 2027 roku IndiGo zasili Airbus A350, szerokokadłubowy model przystosowany do długich rejsów międzykontynentalnych.
NEW ROUTES
IndiGo to launch two new routes, commencing July 2025, subject to completion of all operational preparedness and regulatory approvals.
Delhi – Amsterdam; 3 weekly
Delhi – Manchester; 3 weekly#Indigo pic.twitter.com/o1NrUqQ6XK— Aviation Route Maps (@aviationrmaps) March 7, 2025
Indie jako przyszłościowy lider w lotnictwie
Indie to obecnie piąta największa gospodarka świata, ale prognozy wskazują, że do 2030 roku kraj ten stanie się trzecią największą potęgą ekonomiczną globu. W związku z dynamicznym rozwojem rząd Indii stawia sobie ambitny cel – uczynienie z kraju kluczowego gracza na globalnym rynku lotniczym. IndiGo, jako największy przewoźnik w Indiach, ma kluczową rolę w realizacji tej strategii. Linia lotnicza jest doskonale przygotowana do dalszego rozwoju i rozszerzenia swojej siatki połączeń.
Dzięki flocie blisko tysiąca samolotów z rodziny Airbus A320, które jeszcze nie zostały dostarczone, oraz zamówieniu na nawet stu szerokokadłubowych Airbusów A350, mamy doskonałą pozycję do rozszerzenia i zagęszczenia naszej siatki połączeń oraz realizacji misji indyjskiego rządu – oświadczyła wcześniej linia lotnicza.
Czytaj też: Turystyka w krajach Unii Europejskiej rozwija się. Dane za rok 2023 robią dobre wrażenie
Debiut IndiGo w Europie może mieć daleko idące konsekwencje dla rynku lotniczego. Nowe połączenia mogą wpłynąć na ceny biletów i zwiększyć dostępność lotów między Indiami a Europą. Bezpośrednie loty ułatwią podróże zarówno turystom, jak i przedsiębiorcom, a pasażerowie z Indii i Europy zyskają wygodne połączenia w atrakcyjnych cenach.
Uruchomienie lotów między Delhi a Amsterdamem oraz Manchesterem to dopiero pierwszy krok w ambitnej strategii rozwoju. Dzięki nowoczesnym samolotom i dużej bazie operacyjnej, indyjski przewoźnik ma ogromny potencjał, by stać się jednym z liderów na rynku lotów dalekiego zasięgu.
Tak właśnie Rosja omija sankcje. Przemycają sprzęt Boeinga i Airbusa przez Indie