LotniczyTransport

IndiGo zadebiutuje w Europie! Hinduski gigant uruchamia połączenia z Delhi

Linia lotnicza jest doskonale przygotowana do dalszego rozwoju i rozszerzenia swojej siatki połączeń

IndiGo, największa linia lotnicza w Indiach i jeden z najszybciej rozwijających się przewoźników na świecie, ogłasza wielki krok w swojej globalnej ekspansji. Już w lipcu hinduski przewoźnik oficjalnie zadebiutuje na trasach dalekiego zasięgu, uruchamiając loty między Delhi a Europą. Pierwszymi miastami na mapie połączeń IndiGo w Europie staną się Amsterdam i Manchester, które będą obsługiwane trzy razy w tygodniu.

IndiGo startuje w Europie

Ekspansja IndiGo w Europie to strategiczne posunięcie, którego celem jest umocnienie pozycji Indii jako globalnego centrum lotniczego. Na potrzeby lotów dalekiego zasięgu IndiGo zdecydowało się na wynajem czterech Boeingów 787-9 Dreamliner od norweskiej linii lotniczej Norse Atlantic Airways. Pierwszy samolot już obsługuje trasę między Delhi a Bangkokiem, natomiast kolejne trzy maszyny dołączą do floty w połowie roku.

Dreamlinery to nowoczesne, komfortowe samoloty, które pozwolą IndiGo zaoferować pasażerom wygodne podróże na dłuższych trasach. Ich pojawienie się w siatce połączeń może być dopiero początkiem ambitnej ekspansji przewoźnika w Europie.

Dzięki tym nowym trasom dalekiego zasięgu zbliżamy się do realizacji naszej wspólnej wizji uczynienia z Indii globalnego węzła lotniczego. Indie mają silne więzi zarówno z Wielką Brytanią, jak i z Holandią w zakresie handlu i turystyki, a w tych krajach mieszka liczna indyjska diaspora – powiedział prezes IndiGo, Pieter Elbers.

Czytaj też: Polska kupi udziały Airbusa? Tusk ogranicza sojusze z USA

Flota IndiGo liczy obecnie ponad 400 samolotów, głównie Airbusów A320, obsługujących krótkie i średnie trasy. Linie lotnicze codziennie wykonują około 2200 lotów do ponad 90 miast w Indiach oraz 35 międzynarodowych kierunków. W ubiegłym roku przewoźnik odprawił ponad 113 milionów pasażerów, co czyni go jednym z największych graczy na rynku.

Jednak plany rozwoju sięgają znacznie dalej. W przyszłym roku do floty dołączą Airbusy A321XLR, pozwalające na wydłużenie tras, a w 2027 roku IndiGo zasili Airbus A350, szerokokadłubowy model przystosowany do długich rejsów międzykontynentalnych.

Indie jako przyszłościowy lider w lotnictwie

Indie to obecnie piąta największa gospodarka świata, ale prognozy wskazują, że do 2030 roku kraj ten stanie się trzecią największą potęgą ekonomiczną globu. W związku z dynamicznym rozwojem rząd Indii stawia sobie ambitny cel – uczynienie z kraju kluczowego gracza na globalnym rynku lotniczym. IndiGo, jako największy przewoźnik w Indiach, ma kluczową rolę w realizacji tej strategii. Linia lotnicza jest doskonale przygotowana do dalszego rozwoju i rozszerzenia swojej siatki połączeń.

Dzięki flocie blisko tysiąca samolotów z rodziny Airbus A320, które jeszcze nie zostały dostarczone, oraz zamówieniu na nawet stu szerokokadłubowych Airbusów A350, mamy doskonałą pozycję do rozszerzenia i zagęszczenia naszej siatki połączeń oraz realizacji misji indyjskiego rządu – oświadczyła wcześniej linia lotnicza.

Czytaj też: Turystyka w krajach Unii Europejskiej rozwija się. Dane za rok 2023 robią dobre wrażenie

Debiut IndiGo w Europie może mieć daleko idące konsekwencje dla rynku lotniczego. Nowe połączenia mogą wpłynąć na ceny biletów i zwiększyć dostępność lotów między Indiami a Europą. Bezpośrednie loty ułatwią podróże zarówno turystom, jak i przedsiębiorcom, a pasażerowie z Indii i Europy zyskają wygodne połączenia w atrakcyjnych cenach.

Uruchomienie lotów między Delhi a Amsterdamem oraz Manchesterem to dopiero pierwszy krok w ambitnej strategii rozwoju. Dzięki nowoczesnym samolotom i dużej bazie operacyjnej, indyjski przewoźnik ma ogromny potencjał, by stać się jednym z liderów na rynku lotów dalekiego zasięgu.

Tak właśnie Rosja omija sankcje. Przemycają sprzęt Boeinga i Airbusa przez Indie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button