IntermodalnyTransport

Kazachstan znów inwestuje w logistykę. Uruchomili intermodalne połączenie z Indii

Nowe połączenie wpisuje się w rozwój wschodniej odnogi Korytarza Transportowego Północ–Południe

Kazachstan dynamicznie rozwija swoją sieć transportową, a najnowszym krokiem w tym kierunku jest nowe intermodalne połączenie z Indii. Dzięki współpracy kluczowych operatorów kolejowych z regionu, uruchomiono szybszy i bardziej efektywny szlak transportowy, który ma usprawnić handel między tymi krajami.

Kazachstan uruchamia intermodalne połączenie z Indii

Uruchomione przez Kazachstan intermodalne połączenie z Indii łączy zarówno transport morski, jak i kolejowy. Kontenery najpierw przemierzają morze z Indii do irańskiego portu Bandar Abbas, a następnie ruszają drogą lądową przez Iran, Turkmenistan i Kazachstan. W sumie pociągi pokonują 4 300 kilometrów, a odcinek morski obejmuje 1 585 kilometrów.

Projekt został zrealizowany przez spółkę zależną Kolei Kazachskich – Kedentransservice, przy współpracy z uzbeckim operatorem UztemirYulKonteyner oraz Centrum Transportu i Logistyki Turkmenistanu. Wspólne działania tych podmiotów pozwoliły na stworzenie nowoczesnej i wydajnej trasy dla przewozów towarowych.

Czytaj też: Przez Korytarz Środkowy jeszcze szybciej? Kazachstan ma ambitne plany 

Pierwszy transport w ramach nowego połączenia to dwanaście 20-stopowych kontenerów z płytkami ceramicznymi, które wyruszyły z portu Mundra w Indiach. Po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów, w ciągu 25–30 dni dotrą do stolicy Kazachstanu, Astany.

Znaczenie dla korytarza Północ–Południe

Nowe połączenie wpisuje się w rozwój wschodniej odnogi Korytarza Transportowego Północ–Południe (INSTC), który ma na celu skrócenie czasu dostaw i obniżenie kosztów transportu między krajami Azji i Europy. Dzięki temu kazachscy i indyjscy przedsiębiorcy mogą liczyć na bardziej konkurencyjne warunki handlowe.

Czytaj też: Spowalniająca gospodarka Indii czeka na dobijający cios amerykańskich ceł

Przedstawiciele Kolei Kazachskich (KTZ) podkreślają, że ten intermodalny szlak pozwala przyspieszyć przewozy, zwiększyć efektywność logistyczną i otworzyć nowe możliwości dla eksporterów i importerów.

Transport odbywa się w ramach rozwoju przewozów kontenerowych wzdłuż wschodniego szlaku korytarza Północ–Południe. Ten korytarz pozwala znacząco skrócić czas dostawy, obniżyć koszty transportu towarów oraz zwiększyć możliwości eksporterów i importerów z różnych krajów – wyjaśniają Koleje Kazachskie (KTZ).

Uruchomione przez Kazachstan nowe intermodalne połączenie z Indii to nie jedyne przedsięwzięcie transportowe kraju. Niedawno KTZ uruchomiło również nową trasę kolejową Chiny – Europa, która prowadzi przez Turkmenistan i Iran, ale w odwrotnym kierunku. Pierwszy skład na tej trasie przewozi komponenty telewizyjne przeznaczone dla odbiorców w Polsce.

 

Rosja przemyca zboże przez Kazachstan. Straty są gigantyczne!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button