KolejowyTransport

Maroko kupuje nowe pociągi. Aż trzy gigantyczne przetargi na raz!

Do Maroka trafi aż 168 nowoczesnych pociągów od trzech światowych gigantów: Alstom, CAF i Hyundai Rotem

Maroko inwestuje miliardy w nowe pociągi. Na pięć lat przed Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej kraj zamówił aż 168 nowoczesnych pociągów od trzech światowych gigantów: Alstom, CAF i Hyundai Rotem. To ogromny krok w stronę nowoczesnej i wydajnej kolei, która połączy najważniejsze miasta i poprawi codzienny transport mieszkańców.

Maroko kupuje nowe pociągi od trzech dostawców

Marokańskie Koleje Narodowe ONCF podpisały kontrakty warte 29 miliardów dirhamów marokańskich (ponad 12 miliardów złotych) na zakup nowego taboru. To jedna z największych inwestycji kolejowych w historii kraju, bowiem Maroko zamówi nowe pociągi od aż trzech dostawców. Pierwszym jest francuski gigant Alstom, który już wcześniej dostarczał szybkie pociągi do Maroka, a teraz ponownie zdobył kontrakt. Tym razem dostarczy 18 nowych jednostek przystosowanych do tras dużych prędkości. 

Z kolei hiszpańska firma CAF wygrała przetarg na 40 nowoczesnych pociągów międzymiastowych. Pociągi te osiągną prędkość do 200 km/h i pomieszczą do 500 pasażerów, oferując komfortowe połączenia między największymi miastami kraju.

Czytaj też: Będą nowe miejsca pracy! Alstom buduje nową halę logistyczną

Największe zamówienie trafiło jednak do Hyundai Rotem, który dostarczy aż 110 jednostek do transportu podmiejskiego. Pociągi będą produkowane na miejscu w Maroku, co oznacza nowe miejsca pracy i rozwój lokalnego przemysłu. Koreański producent dostarczy dwupoziomowe pociągi o prędkości 160 km/h, które obsłużą głównie aglomerację Casablanki. To kluczowy krok w poprawie transportu publicznego w największym mieście Maroka.

Program zakupu 168 pociągów nowej generacji ma na celu odnowienie istniejącego taboru ONCF oraz jednoczesne przygotowanie się na spodziewany wzrost liczby pasażerów dzięki naszym projektom rozwojowym – podało ONCF.

Maroko inwestuje w przyszłość kolei

Maroko chce, aby nowe pociągi zaczęły kursować jeszcze przed 2030 rokiem. Nowe pociągi mają nie tylko odnowić istniejącą flotę, ale również sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na transport. Kraj nie tylko przygotuje się na Mistrzostwa Świata 2030, ale także stworzy nowoczesną sieć transportową na kolejne dekady.

Projekt modernizacji kolei obejmuje rozszerzenie linii dużych prędkości oraz utworzenie nowych połączeń podmiejskich w największych aglomeracjach kraju. Szczególnie ważne są trasy Kenitra-Marrakesz i Fez-Kenitra, które połączą kluczowe miasta.

Czytaj też: Afryka Zachodnia stworzyła własną Unię, która jest najlepszą inicjatywą na kontynencie

Maroko od lat rozwija swoją sieć kolejową i jest jednym z liderów transportu kolejowego w Afryce. W 2018 roku kraj uruchomił pierwszą w Afryce linię dużych prędkości. Organizacja Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2030, w których Maroko będzie współgospodarzem wraz z Hiszpanią i Portugalią, jest ogromnym impulsem dla rozwoju infrastruktury w kraju. Modernizacja kolei ma ułatwić transport kibiców i turystów, a także przyspieszyć rozwój gospodarczy.

Alstom dostarczy kolejne lokomotywy Polakom! Przyjadą prosto z Niemiec

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button