MorskiTransport

Evergreen zamawia kontenerowce LNG. Zapłaci tyle, ile rocznie wydaje Lublin! Razy trzy!

Zamówione statki będą należeć do kategorii megakontenerowców, czyli największych jednostek pływających na świecie

Tajwański gigant żeglugowy Evergreen Marine Corporation właśnie złożył zamówienie na ultranowoczesne kontenerowce LNG, wydając na nie około 3 miliardy dolarów (prawie 12 miliardów złotych). Zamówiono łącznie 11 statków, które zostaną zbudowane w stoczniach w Chinach i Korei Południowej, a ich dostawy rozpoczną się około 2028 roku.

Rekordowe zamówienie Evergreen – kontenerowce LNG za miliardy

Evergreen Marine Corporation kontynuuje swoją strategię modernizacji floty i redukcji emisji. Tym razem Evergreen postawił na kontenerowce z podwójnym napędem LNG, które zdaniem ekspertów mogą stanowić przyszłość zrównoważonego transportu morskiego.

Zamówione statki będą należeć do kategorii megakontenerowców, a ich ładowność to aż 24 000 TEU. To jedne z największych jednostek pływających na świecie, przystosowane do transportu ogromnych ilości ładunków na najdłuższych trasach oceanicznych.

Czytaj też: Nowe cła USA to początek globalnej wojny handlowej

Nowe kontenerowce Evergreen powstaną w dwóch krajach. 5 jednostek zbuduje za 1,47 miliarda dolarów chińska stocznia CSSC Guangzhou Shipyard International (GSI). Z kolei 6 statków powstanie za 1,77 miliarda dolarów w południowokoreańskiej Hanwha Ocean. Łączny rachunek? 3 miliardy dolarów, co daje średnio 265–295 milionów dolarów za każdy statek.

LNG zamiast metanolu

Jeszcze dwa lata temu Evergreen postawił na metanolowe napędy, zamawiając 24 kontenerowce o pojemności 16 000 TEU. Statki te powstają w stoczniach Samsung Heavy Industries oraz Nihon Shipyard i będą gotowe do 2027 roku.

Czytaj też: Evergreen podpisuje gigantyczny kontrakt na kontenerowce na metanol

Co więcej, w ubiegłym roku firma zamówiła w Chinach także 6 mniejszych kontenerowców (2 400 TEU) z podwójnym napędem metanolowym. Za ich budowę odpowiada CSSC Huangpu Wenchong Shipbuilding Company, a jednostki mają trafić do włoskiej filii Evergreen – Italia Marittima.

Jednak w najnowszym zamówieniu Evergreen zdecydował się na zmianę paliwa – LNG zamiast metanolu. To ruch w stronę bardziej ekologicznych rozwiązań i dostosowania floty do przyszłych regulacji dotyczących emisji CO₂. LNG jest obecnie uważane za jedno z najczystszych paliw stosowanych w globalnej flocie kontenerowców.

Chiny dominują w przemyśle stoczniowym. Korea sobie nie radzi

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button