Samoloty Airbus zdominowały rynek! Producent zostawił Boeinga daleko w tyle
Europejski producent zostawił daleko w tyle swojego amerykańskiego konkurenta

Airbus ponownie udowodnił swoją dominację w branży lotniczej, dostarczając w ubiegłym roku aż 766 samolotów. Największym zainteresowaniem cieszyły się samoloty z rodziny Airbus A321, a szczególnie wariant A321-200NX, który znalazł aż 335 nowych właścicieli. Największym odbiorcą europejskiego giganta okazały się linie IndiGo.
Samoloty Airbus zalały rynek
W ubiegłym roku producent dostarczył swoje samoloty do wielu wiodących linii lotniczych, jednak to IndiGo Airlines wyłoniło się jako największy klient, odbierając 58 nowych samolotów Airbus. Na kolejnych miejscach uplasowały się:
Miejsce | Linia lotnicza | Liczba dostaw |
1 | IndiGo Airlines (6E) | 58 |
2 | Delta Air Lines (DL) | 38 |
3 | Spirit Airlines (NK) | 27 |
4 | ITA Airways | 26 |
5 | JetBlue Airways | 25 |
6 | United Airlines | 21 |
7 | Frontier Airlines | 20 |
8 | China Southern Airlines | 20 |
9 | Wizz Air Malta | 10 |
10 | Turkish Airlines | 10 |
Jak widać, na maszyny Airbusa postawili zarówno tradycyjni przewoźnicy, jak i tanie linie lotnicze. Europejski producent zostawił daleko w tyle swojego amerykańskiego konkurenta. Boeing dostarczył bowiem zaledwie 348 samolotów komercyjnych, co stanowi znaczący spadek w porównaniu z 528 dostarczonymi rok wcześniej.
Czytaj też: Katastrofalny kryzys w Boeingu! Straty jeszcze większe niż przewidywali!
Airbus liderem
Wśród zeszłorocznych dostaw Airbusa prym wiodły modele A321-200NX oraz A320-200N. Są to samoloty przystosowane do krótkich i średnich tras, oferujące niskie zużycie paliwa oraz dużą pojemność pasażerską. Samoloty Airbus A350-900, jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie samolotów szerokokadłubowych, również cieszyły się dużym zainteresowaniem, z 65 dostawami. Airbus nie zapomina także o regionalnych przewoźnikach, co potwierdzają 44 dostawy modelu A220-300 – samolotu idealnego na krótkie trasy.
Miejsce | Model samolotu | Liczba dostaw |
1 | A321-200NX | 335 |
2 | A320-200N | 231 |
3 | A350-900 | 65 |
4 | A220-300 | 44 |
5 | A330-900N | 30 |
6 | A321-200NX (LR) | 13 |
7 | A350-1000 | 10 |
8 | A220-100 | 7 |
9 | A319-100N | 7 |
10 | A321-200NY (XLR) | 3 |
Dostawa 766 samolotów potwierdza, że Airbus jest obecnie liderem w branży lotniczej. Firma nie tylko spełnia wymagania największych przewoźników, ale również wyznacza trendy w produkcji nowoczesnych i ekologicznych samolotów.
Czytaj też: Samolot zeroemisyjny – Airbus przedstawił trzy koncepcje
Największym sukcesem okazał się A321-200NX, który idealnie wpisuje się w globalne potrzeby linii lotniczych – oferując pojemność, oszczędność oraz komfort dla pasażerów. W segmencie szerokokadłubowym A350-900 oraz A330-900N umocniły pozycję Airbusa jako lidera na rynku długodystansowych podróży lotniczych.
Przyszłość Airbusa
Ubiegły rok pokazał, że samoloty Airbus cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Linie lotnicze coraz częściej stawiają na modele oszczędne i ekologiczne, a Airbus doskonale odpowiada na te potrzeby.
Co czeka branżę lotniczą w przyszłości? Większy nacisk na ekologiczne rozwiązania oraz dalszy rozwój wąskokadłubowych samolotów dalekiego zasięgu. Jednak i w tym aspekcie Airbus nie spoczywa na laurach. Producent już teraz inwestuje w technologie napędów hybrydowych i wodorowych, a jego modele dalekiego zasięgu, jak A321XLR (Extra Long Range), otwierają nowe możliwości dla przewoźników.
Czytaj też: Oto największy samolot na świecie. Poznaj prawdziwych gigantów przestworzy [RANKING]
Z tak silną pozycją rynkową, Airbus jest gotowy na kolejne lata dominacji w branży lotniczej. Bez wątpienia pozostanie czołowym producentem samolotów, kształtując przyszłość lotnictwa na całym świecie.
Znajdziesz nas w Google NewsAirbus Beluga Transport przechodzi do historii. Koniec transportu “lotniczą multiplą”?