30 lat FM Logistic w Polsce – od pierwszego magazynu do czołówki branży
Zatrudnienie w firmie znalazło blisko 3700 pracowników, a roczna liczba obsługiwanych zamówień wynosi ponad 3 miliony

FM Logistic, francuski operator logistyczny, obchodzi w tym roku 30-lecie działalności w Polsce. Przez te trzy dekady FM Logistic ugruntowało swoją pozycję jako jeden z kluczowych graczy w branży TSL (transport, spedycja, logistyka) w Polsce, dynamicznie rozwijając swoją ofertę i infrastrukturę. Od pierwszej platformy logistycznej w Mszczonowie, uruchomionej 25 czerwca 1995 roku, po rozbudowaną sieć nowoczesnych magazynów i centrów dystrybucyjnych – to historia sukcesu, która trwa do dziś.
30 lat działalności FM Logistic w Polsce
Aktualnie FM Logistic posiada w Polsce 12 platform logistycznych i 16 magazynów przeładunkowych, których łączna powierzchnia przekracza 800 tysięcy m². Zatrudnienie w firmie znalazło blisko 3700 pracowników, a roczna liczba obsługiwanych zamówień wynosi ponad 3 miliony. To wszystko czyni FM Logistic jednym z najważniejszych operatorów logistycznych w regionie.
30-lecie działalności na polskim rynku to dla nas wyjątkowe wydarzenie. Jesteśmy dumni z tego co udało nam się osiągnąć. Jesteśmy pionierami branży w logistyce kontraktowej. Nasza historia w Polsce i Europie Środkowej rozpoczęła się od głębokiej wiary w sukces w regionie, który na początku lat 90. był postrzegany jako ryzykowny przez naszych międzynarodowych konkurentów, obawiających się inwestowania w postkomunistyczną, burzliwą gospodarkę. To właśnie ten duch przedsiębiorczości w połączeniu z ciężką pracą i zaangażowaniem doprowadził nas do trzech dekad świadczenia usług dla największych firm i wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Jubileusz to doskonała okazja, by podziękować klientom, partnerom, dostawcom, ale przede wszystkim naszym pracownikom za 30 lat współpracy, zaufania i budowania wzajemnych relacji. Ten sukces nie byłby możliwy bez ich zaangażowania, chęci zdobywania wiedzy, doświadczeń i dążenia do bycia coraz lepszym – mówi Alexandre Amine Soufiani, dyrektor zarządzający FM Logistic Central Europe.
Czytaj też: Robotyka przyszłością logistyki? Eksperci nie mają złudzeń w jakim kierunku to zmierza
FM Logistic dostarcza rozwiązania dla klientów z wielu sektorów, w tym kosmetycznego, farmaceutycznego, FMCG, przemysłowego, e-commerce oraz handlu detalicznego. Oprócz magazynowania i transportu, firma specjalizuje się w optymalizacji łańcucha dostaw, a także usługach o wartości dodanej, takich jak co-packing i co-manufacturing. Dzięki systemom automatyzacji i cyfryzacji, FM Logistic regularnie usprawnia procesy logistyczne. Automatyczne systemy kompletacji zamówień, optymalizacja tras transportowych oraz ekologiczne rozwiązania w zakresie magazynowania sprawiają, że firma może pochwalić się efektywnością i elastycznością w realizacji usług. Automatyzacja procesów, optymalizacja zużycia energii oraz budowa ekologicznych platform magazynowych to jedne z kluczowych elementów strategii firmy. Przykładem tego jest magazyn w Olszowej, który jako pierwszy w Polsce uzyskał prestiżowy certyfikat LEED® O+M na poziomie Silver, a obiekty w Będzinie i Wiskitkach posiadają certyfikat LEED® GOLD.
Transport na skalę europejską
Współpracując z wieloma partnerami transportowymi, FM Logistic realizuje rocznie około 1,25 mln wysyłek w Polsce i 250 tys. poza granicami kraju. Przekłada się to na transport ponad 5 mln palet krajowo i 2 mln międzynarodowo. Sprawna logistyka wpływa na wzrost efektywności łańcucha dostaw, co ma kluczowe znaczenie dla klientów firmy.
Trzy dekady działalności FM Logistic w Polsce to czas dynamicznych zmian w otaczającym nas świecie oraz intensywnej ewolucji branży logistycznej. Firma wielokrotnie mierzyła się z różnorodnymi wyzwaniami, za każdym razem znajdując skuteczne rozwiązania. Lata 90-te to czas przemian gospodarczych, ale też rewolucja technologiczna. Musieliśmy stawić temu czoła, a nawet wyprzedzać te zmiany o krok, aby zachować konkurencyjność – tłumaczy Rafał Woźniak, dyrektor operacyjny na Polskę.
FM Logistic nie ogranicza swojej działalności wyłącznie do usług logistycznych. Firma od lat angażuje się w działania społeczne poprzez Fundację FM, która wspiera lokalne społeczności i organizacje. Szczególnym projektem jest współpraca z Fundacją Samodzielni Robinsonowie, pomagająca młodym ludziom z pieczy zastępczej w wejściu na rynek pracy. Dzięki zaangażowaniu ponad 120 wolontariuszy w ciągu siedmiu lat wsparciem objęto około 400 beneficjentów, a na projekty społeczne w Polsce firma przeznaczyła blisko 100 tysięcy euro.
W ciągu 7 lat działalności Fundacja FM udzieliła wsparcia wielu inicjatywom. Koncentrujemy się na pomaganiu lokalnym społecznościom w pobliżu naszych platform. Nasze zaangażowanie zostało wyróżnione nagrodą w XXI edycji konkursu Dobroczyńca Roku, organizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, w kategorii „pomoc społeczna” – mówi Artur Ciuchta, ekspert ds. korporacyjnego DNA i Fundacji FM.
Czytaj też: Inwestycje firm w Polsce. Zwiększenie skali inwestowania!
FM Logistic nie zwalnia tempa i planuje dalszą ekspansję. Strategia na kolejne lata obejmuje rozwój usług w branży motoryzacyjnej i modowej, dalsze umacnianie pozycji lidera w multimodalnej dystrybucji europejskiej oraz inwestycje w nowoczesne rozwiązania cyfrowe i automatyzację. Dzięki inwestycjom w innowacje firma jest gotowa na kolejne wyzwania i dalszą ekspansję w Polsce oraz Europie.
Ostatnie trzy dekady możemy śmiało nazwać okresem dynamicznego rozwoju i umacniania naszej pozycji, zarówno na rynku polskim, jak i europejskim. Kierunek, w którym zmierzamy napawa nas optymizmem, więc nie zamierzamy zwalniać tempa. Planujemy dalej rozwijać nasze usługi, umacniać wiodącą pozycję rynkową w obecnych sektorach, a także wchodzić na nowe takie jak motoryzacja i branża modowa. Planujemy również ekspansję na kolejne regiony geograficzne oraz osiągnięcie statusu lidera w multimodalnej dystrybucji europejskiej, control tower i 4PL. Zamierzamy to osiągnąć poprzez wzmacnianie ducha przedsiębiorczości w całej organizacji, podejmowanie inicjatyw, wspieranie innowacyjnych rozwiązań, inwestowanie w szkolenia i rozwój naszych talentów oraz wzmacnianie pozycji liderów, którzy będą nadal dumnie reprezentować naszą firmę. Dotychczasowe osiągnięcia są dla nas motywacją do pokonywania kolejnych wyzwań i stawiania odważnych kroków w przyszłość – podkreśla Alexandre Amine Soufiani, dyrektor zarządzający FM Logistic Central Europe.
Znajdziesz nas w Google NewsPolacy też potrafią! Firma z Kujaw podbija intermodal na Ukrainie