KolejowyTransport

Zysk Rosyjskich Kolei niższy o 90%! Ledwo co na siebie zarobili

Zamiast zaplanowanego rozwoju, rosyjska firma zmaga się z kryzysem

Rosyjskie Koleje kończą rok z ogromnymi problemami finansowymi, odnotowując zysk netto aż o 90% niższy od zakładanych prognoz. Zamiast oczekiwanych 122 miliardów rubli (około 1,16 miliarda euro), zysk Rosyjskich Kolei wyniósł jedynie 15 miliardów rubli (około 142,4 miliona euro). Zapaść finansowa nie tylko wpłynęła na bieżące funkcjonowanie spółki, ale również zmusiła ją do rewizji przyszłych planów inwestycyjnych.

Zysk Rosyjskich Kolei o wiele niższy niż zakładano

Miniony rok okazał się wyjątkowo trudny dla Rosyjskich Kolei. Problemy kadrowe, niedobory lokomotyw oraz spadające wolumeny przewożonych ładunków w każdym miesiącu sprawiły, że przewidywania o wysokich zyskach okazały się całkowicie nierealne. Zysk Rosyjskich Kolei okazał się bowiem aż o 90% niższy od prognoz. Zamiast zaplanowanego rozwoju firma zmaga się z kryzysem, który zmusił zarząd do natychmiastowych działań naprawczych.

Czytaj też: Rosja też ma swoje “sankcje”! Putin utrudni transport z Chin do Europy?

Wstępne dane pokazują, że przewozy ładunków spadły o 4% w porównaniu do ubiegłego roku i aż o 6,5% w stosunku do pierwotnych prognoz. Zamiast planowanych 1265,4 miliona ton, Rosyjskie Koleje przewiozły jedynie 1189,9 miliona ton. Największe spadki dotyczyły kluczowych sektorów:

  • Materiały budowlane: o 32 miliony ton mniej,
  • Węgiel: redukcja o 28 milionów ton,
  • Rudy: spadek o 14,9 miliona ton,
  • Metale żelazne: o 6,3 miliona ton mniej,
  • Produkty naftowe: zmniejszenie o 4,4 miliona ton.

Rosyjskie Koleje mierzą się z wieloma problemami

Tak niski zysk Rosyjskich Kolei to nie tylko wynik problemów wewnętrznych. W mediach rosyjskich pojawiają się doniesienia o konflikcie cenowym z portem Taman nad Morzem Czarnym, który ograniczył przewozy w tym kluczowym regionie. Dodatkowo, część zasobów została skierowana na rozwój infrastruktury drogowej, co odbiło się na działalności kolejowej.

Czytaj też: PKB regionów Rosji pokazuje biedę i zacofanie. Warszawa bogatsza od Moskwy

Jednak najpoważniejszymi wyzwaniami w tym roku były braki kadrowe i niedobory lokomotyw, które uniemożliwiły realizację przewozów na planowaną skalę. Bez wystarczającej liczby pracowników i sprzętu RZD musiało zmierzyć się z ograniczeniami operacyjnymi, które skutkowały niezrealizowaniem celów finansowych i transportowych.

Na trudną sytuację finansową nałożyły się także dwie poważne awarie, które wstrząsnęły rosyjską siecią kolejową w ostatnich dniach roku. W regionie Zabajkalskim doszło do wykolejenia 42 wagonów po zderzeniu dwóch pociągów towarowych. Natomiast w Murmańsku pociąg pasażerski zderzył się z towarowym, co doprowadziło do śmierci jednej osoby i obrażeń u 22 pasażerów.

Rosja i Pakistan łączą siły! Ruszają przewozy kolejowe przez Iran

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button