Niemiecki gigant stawia na elektryczne ciężarówki Volvo!
Dzięki 40 nowym Volvo FM Electric firma może oferować niskoemisyjne dostawy w całych Niemczech

Gigant logistyczny DB Schenker wprowadza do swojej floty w Niemczech aż 40 elektrycznych ciężarówek Volvo FM Electric. Ten znaczący krok wzmacnia współpracę z Volvo Trucks, jednym z pionierów w dziedzinie elektryfikacji pojazdów ciężarowych. Elektryczne ciężarówki Volvo pomogą firmie w realizacji ambitnych planów dekarbonizacji floty.
DB Schenker wprowadza elektryczne ciężarówki Volvo
Pojazdy zostaną wprowadzone do użytku jeszcze w tym miesiącu i będą służyć zarówno w obszarach miejskich, jak i na trasach regionalnych w całych Niemczech. Elektryczne ciężarówki Volvo FM Electric, zdolne do pracy z naczepami, idealnie nadają się do dostaw w sieci drobnicowej – od odbioru przesyłek po dostawy ostatniej mili.
Nasze inwestycje w elektryczne ciężarówki to dowód, że wprowadzenie zrównoważonych rozwiązań transportowych na szeroką skalę jest możliwe już dziś – komentuje Ralf Többe, szef transportu lądowego DB Schenker w Niemczech i Szwajcarii.
Czytaj też: Z Gdańska do Krakowa na jednym ładowaniu! Oto nowa ciężarówka elektryczna Volvo
Volvo FM Electric oferuje napęd zeroemisyjny, co przekłada się na znaczną redukcję emisji CO₂. Dzięki cichej pracy pojazdy te są idealnym wyborem do dostaw w centrach miast, gdzie hałas generowany przez silniki spalinowe często bywa problemem.
Nowoczesne Volvo z zasięgiem do 300 kilometrów
Volvo FM Electric oferuje przestronne i ergonomiczne kabiny, które gwarantują komfort podczas długich tras. Nowoczesne systemy bezpieczeństwa zapewniają pełną ochronę zarówno kierowców, jak i innych uczestników ruchu.
Elektryczne ciężarówki Volvo dysponują mocą 490 kW, co pozwala na płynną jazdę nawet z dużymi ładunkami. Pojedyncze ładowanie baterii wystarcza na przejechanie do 300 kilometrów, czyniąc te pojazdy doskonałym rozwiązaniem zarówno dla transportu miejskiego, jak i regionalnego.
Czytaj też: Strefy czystego transportu: Ekologia za którą miliony zapłacą samorządy
Pojazdy można ładować w dwóch trybach:
- Prąd zmienny (AC): Czas ładowania wynosi około 9,5 godziny.
- Prąd stały (DC): Tylko 2,5 godziny ładowania wystarcza, aby pojazd był gotowy do pracy.

Włączenie ciężarówek elektrycznych do floty DB Schenker to coś więcej niż tylko zastąpienie pojazdów z silnikami diesla. To także wyznaczenie nowych standardów w zakresie dostaw ostatniej mili z wykorzystaniem naczep.
Dzięki 40 nowym Volvo FM Electric możemy oferować niskoemisyjne dostawy w całych Niemczech. To ważny krok w naszej misji tworzenia ekologicznej logistyki. Będziemy w stanie oferować naszym klientom niskoemisyjne rozwiązania transportowe w całym kraju – mówi Cyrille Bonjean, wiceprezes ds. transportu lądowego w DB Schenker w Europie.
Zdalnie sterowane wózki widłowe zastąpią pracowników? DB Schenker stawia na automatyzację