
Po raz pierwszy w historii Paryż i Berlin łączy bezpośrednie połączenie realizowane przez superszybki pociąg. Inicjatywa, wspólnie wprowadzona przez Deutsche Bahn (DB) i SNCF Voyageurs, ma na celu nie tylko ułatwienie podróży, ale również wzmocnienie współpracy niemiecko-francuskiej, będącej filarem zjednoczonej Europy. Szybki pociąg Berlin – Paryż otwiera nowy rozdział w komunikacji międzynarodowej na tej trasie.
DB i SNCF łączą siły i uruchamiają szybki pociąg Berlin – Paryż
Szybki pociąg Berlin – Paryż nie tylko skraca czas podróży między dwoma europejskimi stolicami, ale także oferuje bezpośrednie połączenie ze Strasburgiem – miastem będącym siedzibą Parlamentu Europejskiego. Dla wielu pasażerów to wyjątkowa okazja, aby odwiedzić kluczowe europejskie ośrodki podczas jednej podróży.
Czytaj też: Dostali miliardy i tak zwalniają ludzi! Pięć tysięcy osób na bruk
Podróż z Berlina do Paryża trwa zaledwie osiem godzin, co czyni tę trasę konkurencyjną wobec innych środków transportu, takich jak samochody czy nawet samoloty, jeśli doliczymy czas potrzebny na dojazd i odprawę. Pociąg odjeżdża z głównego dworca w Berlinie o 11:54 i dociera na paryski dworzec Paris Est o 19:55. W drodze powrotnej pociąg wyrusza o 9:55 z Paryża i przyjeżdża do Berlina o 18:03. Między tymi miastami od roku kursuje również bezpośredni pociąg nocny.
Dobra współpraca niemiecko-francuska jest kręgosłupem zjednoczonej Europy. Nowe bezpośrednie połączenie ICE między Berlinem a Paryżem jest tego symbolem – powiedział szef DB, Richard Lutz.
Wyjątkowa prędkość
Trasa jest obsługiwana przez szybki pociąg ICE 3 Deutsche Bahn (BR 407), będący szczytem niemieckiej technologii. Na francuskiej części trasy osiąga zawrotną prędkość 320 km/h, co pozwala na znaczące skrócenie czasu podróży. Pociąg oferuje 444 miejsca, z czego 111 przypada na pierwszą klasę. Dzięki przestronnym wnętrzom, wygodnym siedzeniom i nowoczesnym udogodnieniom podróż staje się przyjemnością.
Czytaj też: Niemiecka gospodarka jest na dnie, winna restrykcyjna polityka fiskalna i niepewność
Koszt podróży nie obciąży znacząco portfela. Ceny biletów zaczynają się od 59,99 euro w drugiej klasie oraz od 69,99 euro w pierwszej klasie. Zgodnie z danymi Deutsche Bahn, aż 75% pasażerów decyduje się przejechać całą trasę.

Podróż pociągiem generuje znacznie mniej emisji CO₂ w porównaniu do lotów, a brak kolejek na lotniskach czy ograniczeń bagażowych sprawia, że kolej to bardziej komfortowa opcja. Trasa oferuje przepiękne krajobrazy Niemiec i Francji, a wagony są wyposażone w wi-fi i gniazdka elektryczne.
Szybki pociąg Berlin – Paryż to dopiero początek. Deutsche Bahn i SNCF planują uruchomić kolejne trasy, które mogą zmienić sposób, w jaki podróżujemy po Europie dzięki dalszemu rozwojowi kolei szybkich prędkości.
Znajdziesz nas w Google NewsKolejne problemy DB? Niemcy musieli anulować przetarg na pociągi ICE5