IntermodalnyTransport

Rewolucja w intermodalu? LTG Cargo Polska stawia na system NikRASA

Szacuje się, że aż 90% europejskiej floty ciężarówek nie jest przystosowane do załadunku dźwigowego

Transport intermodalny, łączący różne środki przewozu w jednym procesie logistycznym, zyskuje coraz większe znaczenie w Europie. LTG Cargo Polska i Wascosa AG nawiązały współpracę, która ma szansę zrewolucjonizować logistykę między Litwą a Europą Zachodnią. Firmy podpisały umowę na dostawę platform NikRASA 3.0 od firmy TX Logistik AG. Strony twierdzą, że system NikRASA usprawni handel w regionie bałtyckim.

System NikRASA może wspomóc transport intermodalny

System NikRASA umożliwia szybki i prosty załadunek naczep drogowych na wagony kolejowe, eliminując potrzebę kosztownej infrastruktury terminalowej. Dzięki specjalnym platformom, zwanym cradle (kołyskami), możliwe jest obsłużenie nawet tych naczep, które wcześniej nie mogły być podnoszone za pomocą dźwigów.

Obecnie dostępna wersja NikRASA 3.0 od firmy TX Logistik AG charakteryzuje się jeszcze większą elastycznością i wydajnością. Platforma pozwala na załadunek naczepy na wagon w zaledwie dwie minuty, co czyni ten proces szybkim i efektywnym.

Czytaj też: Ważne przejęcie w logistyce! Firma z Gdyni wykupiona przez światowego giganta

Głównym obszarem działań w przypadku LTG Cargo Polska będzie intermodalny transport kolejowy między Litwą a Niemcami i Europą Zachodnią. Wprowadzenie Systemu NikRASA na trasie między Kownem a Duisburgiem  pozwala na zwiększenie efektywności logistycznej i przyczynia się do redukcji liczby ciężarówek na europejskich drogach.

System NikRASA wspomaga redukcję emisji CO2

System NikRASA to także odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne i efektywne rozwiązania transportowe. Transport kolejowy generuje znacznie mniej emisji CO2 niż transport drogowy. W ubiegłym roku intermodalne przesyłki realizowane przez LTG Cargo pozwoliły uniknąć emisji 66 500 ton CO2, co stanowi ogromny krok w kierunku zrównoważonej logistyki.

Czytaj też: Niemiecka gospodarka jest na dnie, winna restrykcyjna polityka fiskalna i niepewność

Szacuje się, że aż 90% europejskiej floty ciężarówek nie jest przystosowane do załadunku dźwigowego. Dzięki NikRASA możliwe jest efektywne wykorzystanie infrastruktury kolejowej bez konieczności jej modernizacji. Załadunek naczepy trwa zaledwie dwie minuty, co znacznie skraca czas operacji logistycznych. Dodatkowo, brak potrzeby inwestowania w kosztowne terminale sprawia, że system ten jest opłacalny zarówno dla przewoźników, jak i klientów.

Litwa i Niemcy są kluczowymi partnerami handlowymi, a transport intermodalny odgrywa w tym kluczową rolę. Trasa Kowno-Duisburg to strategiczny korytarz, który pozwala na szybki i efektywny przewóz towarów między regionem bałtyckim a Europą Zachodnią. Dzięki wprowadzeniu NikRASA możliwe jest przeniesienie większej części transportu drogowego na kolej, co odciąża zatłoczone autostrady i przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Nowa trasa multimodalna między UE a Turcją. Liczy sobie 2600 kilometrów!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button