Temu rozpycha się w Europie. Chińczycy podbili już Niemcy
Sukces Temu w Europie nie obył się bez kontrowersji

Chińska platforma e-commerce Temu zdobywa popularność w Europie w zawrotnym tempie. Z ponad 16 milionami użytkowników miesięcznie w Niemczech, platforma stała się już poważnym graczem w świecie europejskiego handlu online.
Temu zdobywa ogromną popularność w Europie
Chińska platforma zakupowa Temu zyskuje coraz większą popularność na rynku w Europie. W ciągu zaledwie kilku miesięcy liczba jej użytkowników wzrosła do 97,3 miliona w całej Unii Europejskiej. Kluczową rolę w tym zestawieniu odgrywają Niemcy, gdzie chińska platforma przyciąga aż 16,3 miliona użytkowników miesięcznie – więcej niż w jakimkolwiek innym kraju UE.
Czytaj też: Sprzedaż podróbek, uzależniające gry i mylne promocje? Znamy już zarzuty wobec Temu
Temu jest szczególnie atrakcyjne dla młodych klientów, oferując szeroki wybór produktów w konkurencyjnych cenach. Platforma szybko zdobywa udziały w rynku, co stawia ją na radarze lokalnych sprzedawców i regulatorów. Temu oferuje szeroki asortyment, od elektroniki po odzież, a agresywna kampania marketingowa skutecznie przyciąga nowych użytkowników.
🚨BREAKING: The EU Commission designates Temu as a „Very Large Online Platform” under the Digital Services Act (DSA). Here’s what it means in practice:
➡️Temu has more than 45 million monthly users in the EU, a number above the threshold to be considered a „Very Large Online… pic.twitter.com/lNNUAlYpJb
— Luiza Jarovsky (@LuizaJarovsky) May 31, 2024
Chińskie sklepy online nie grają fair?
Sukces Temu w Europie nie obył się bez kontrowersji. Platforma, podobnie jak inny chiński gigant – Shein, jest krytykowana za nieprzestrzeganie norm w zakresie bezpieczeństwa produktów, ochrony środowiska, podatków i ceł. Chiński gigant e-commerce stanowi również zagrożenie dla lokalnych graczy.
Czytaj też: Zakaz mediów społecznościowych do 16. roku życia. Australia bierze zły przykład z Chin?
W odpowiedzi niemiecki rząd, wspólnie z Unią Europejską, podejmuje działania, których celem jest wyrównanie szans na rynku. Zgodnie z ustawą o usługach cyfrowych (Digital Services Act), bardzo duże platformy online muszą zapewnić większą przejrzystość w swojej działalności.
Today, the Digital Services Act becomes legally enforceable.
Very large online platforms and search engines must comply with obligations that aim to:
➡ Empower users
➡ Protect minors
➡ Limit disinformation
➡ Enhance transparency and accountability pic.twitter.com/rItDUC9LY5— European Commission (@EU_Commission) August 25, 2023
Chociaż Temu zyskuje na popularności, nadal ustępuje miejsca Shein pod względem liczby użytkowników. Dane pokazują, że Shein przyciąga średnio 126,4 miliona użytkowników miesięcznie, z czego najwięcej we Francji, Hiszpanii i Włoszech. Niemcy, choć zajmują czwarte miejsce pod względem liczby użytkowników Shein (17,8 miliona), generują dla tej platformy największe przychody w Europie (około 2 miliardy euro rocznie).
Znajdziesz nas w Google NewsUOKiK stawia zarzuty Temu! Chińska platforma narusza prawa konsumentów?