Gamechanger na polskim rynku? Panattoni buduje nowe centrum dla Auchan
Magazyn obsłuży do 40 tysięcy produktów z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji
Panattoni, deweloper nieruchomości przemysłowych, buduje nowe centrum dystrybucyjne dla Auchan Polska. Powstające w Wilczej Górze pod Warszawą centrum ma na celu poprawić obsługę klientów w rozwijającym się segmencie e-commerce. Budowany w formule BTS (build-to-suit) obiekt od początku dostosowywany jest do specyficznych wymagań Auchan w zakresie magazynowania i logistyki, ale bez zbędnego przepychu czy marketingowych fajerwerków.
Panattoni buduje centrum dystrybucyjne dla Auchan
Auchan planuje znacząco poprawić efektywność i dostępność swoich usług w e-grocery, co wymaga specjalistycznych rozwiązań w obszarze magazynowania. Dzięki współpracy z firmą Ocado, centrum będzie zautomatyzowane – co oznacza, że magazyn obsłuży do 40 tysięcy produktów z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji. Wybudowane przez Panattoni centrum dystrybucyjne dla Auchan pozwoli na szybsze realizowanie zamówień, w tym na dostawy tego samego dnia, co faktycznie może odpowiadać na rosnące oczekiwania klientów.
Powierzchnia centrum dystrybucyjnego wyniesie 18 000 m², a budynek został zaplanowany z uwzględnieniem wymagań, które na rynku nie są codziennością, ale też nie odbiegają od standardów nowoczesnych magazynów. W środku znajdą się chłodnie i mroźnie o temperaturach 2-5°C oraz -20°C, co pozwoli Auchan na efektywne przechowywanie produktów spożywczych. W magazynie przewidziano wzmocnioną posadzkę i specjalne instalacje przeciwpożarowe, co ma zwiększyć bezpieczeństwo i funkcjonalność przestrzeni.
Śmiało możemy powiedzieć, że tak zaawansowane technologicznie centrum dystrybucyjne będzie prawdziwym game-changerem na polskim rynku – zwłaszcza jeśli chodzi o innowacyjne rozwiązania pozwalające na optymalizację kompletacji zamówień i zarządzania logistyką ostatniej mili – komentuje Piotr Dopierała, dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska.
Czytaj też: Magazyny do wynajęcia. Gigant wybrał obiekt Panattoni na Dolnym Śląsku
W kontekście kosztów operacyjnych Panattoni planuje uzyskać dla centrum certyfikat środowiskowy BREEAM na poziomie Excellent. Budynek zostanie wyposażony w energooszczędne oświetlenie i przygotowany do montażu paneli fotowoltaicznych w przyszłości. To krok w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań, ale też sposób na zmniejszenie przyszłych kosztów operacyjnych dla Auchan.
Dlaczego Wilcza Góra?
Lokalizacja centrum dystrybucyjnego w Wilczej Górze nie jest przypadkowa. Dzięki bliskości trasy S7, Auchan będzie mogło szybko i efektywnie realizować dostawy na terenie aglomeracji warszawskiej. To praktyczne podejście do wyboru miejsca zapewni Auchan efektywne wsparcie logistyczne dla obsługi klientów w centralnej Polsce.
Czytaj też: Prognozy dla Polski w górę! Wrzucamy wyższy bieg
Panattoni rozpoczęło budowę centrum dla Auchan w trzecim kwartale tego roku, a zakończenie prac zaplanowano na czerwiec przyszłego roku. Auchan uzyska wczesny dostęp do magazynu już w marcu, co pozwoli firmie na testowanie systemów i przygotowanie obiektu do pełnej operacyjności w ostatnim kwartale przyszłego roku.
To wyróżnienie i wyraz zaufania, że Auchan Polska powierza właśnie nam realizację swojej strategicznej inwestycji. Nowe centrum dystrybucyjne pozwoli naszemu klientowi na skalowanie niezwykle perspektywicznej części biznesu, jaką jest e-commerce. To innowacyjny projekt ze względu na zaawansowany poziom automatyzacji oraz dopasowanie do specyficznych wymagań e-grocery. Jako wiodący deweloper możemy pochwalić się doświadczeniem w realizacjach centrów logistycznych dla największych graczy na rynku i to doświadczenie jest niezbędne przy realizacji tak ambitnych projektów – mówi Marek Dobrzycki, Partner w Panattoni.
Będzie nowy magazyn BTS? Panattoni rozpoczyna budowę w Żarach