Tajwański operator TS Lines kontynuuje dynamiczny rozwój, rozszerzając swoje usługi na trasach z Dalekiego Wschodu i wzmacniając transport do Afryki. Firma nie tylko zwiększa swoją zdolność przewozową, ale również zamawia nowe jednostki, umacniając pozycję na globalnym rynku. Nowe zamówienia obejmują dwa statki o pojemności 4 300 TEU, które zostaną wybudowane w stoczni CSSC Huangpu Wenchong. To część szerszej strategii ekspansji usług średnio- i dalekobieżnych.
TS Lines wzmacnia transport do Afryki
TS Lines wraz z partnerami – Emirates Shipping Line, Global Feeder Shipping, Interasia Lines, KMTC Line i RCL – obsługuje trasę East Africa Express (EAX), którą wkrótce rozszerzy o dodatkową pętlę. Nowe trasy wzmocnią transport do Afryki. Obecna usługa EAX obejmuje takie porty jak Qingdao, Szanghaj, Ningbo, Nansha, Port Klang, Mombasa, Dar es Salaam, a także powrót do Portu Klang i Qingdao. Wykorzystywanych jest siedem statków o pojemności od 2 500 do 2 800 TEU, przy czym jeden rejs zostanie pominięty w każdym cyklu.
Czytaj też: Dwa potężne przejęcia w logistyce! Gigant umacnia pozycję
Od 20 października usługa East Africa Express zostanie rozszerzona o dwie pętle, które będą skupiały się na obsłudze portów w Kenii (Mombasa) i Tanzanii (Dar es Salaam):
- EAX1 – Pętla ta będzie miała ośmiotygodniowy cykl, w którym wykorzystywanych będzie osiem statków o pojemności od 2 700 do 4 400 TEU. Statki będą zawijać do portów w Qingdao, Szanghaju, Ningbo, Nansha, Shekou, Port Klang, Dar es Salaam i Qingdao.
- EAX2 – Druga pętla również będzie miała ośmiotygodniowy cykl, obsługiwany przez osiem statków o pojemności od 2 500 do 3 100 TEU. Trasa obejmie Qingdao, Szanghaj, Ningbo, Nansha, Port Klang, Mombasa i Qingdao, a jej start zaplanowano na 21 października.
Zwiększenie przepustowości
Przedstawiciel TS Lines w rozmowie z serwisem The Loadstar podkreślił, że otwarcie nowych pętli znacząco wzmocni transport do Afryki i poprawi zdolności przewozowe między Chinami a Czarnym Kontynentem. Jednym z kluczowych celów tych zmian jest rozłożenie ruchu pomiędzy portami w Dar es Salaam i Mombasie, co ma zwiększyć niezawodność operacji w regionie.
Według raportu firmy Clarksons globalny handel kontenerowy wzrósł o 8% rok do roku w pierwszym kwartale, osiągając poziom 58 milionów TEU. Znaczna część tego wzrostu napędzana była przez rynki wschodzące, w tym Wschodnią Afrykę, która staje się coraz ważniejszym odbiorcą chińskich towarów gotowych.
Port w Dar es Salaam odnotował ogromny wzrost przepustowości, która w latach 2022/2023 wzrosła ponad dwukrotnie, wspierana przez inwestycję o wartości 250 milionów dolarów od DP World. Terminal 1, który wcześniej mógł obsługiwać tylko jeden statek na raz, w zeszłym miesiącu po raz pierwszy pracował równocześnie na dwóch jednostkach, dzięki wprowadzeniu systemu podwójnego podnoszenia.
Czytaj też: Ewenement na skalę kontynentu. Gospodarka Botswany to afrykański lider wzrostu
Mimo tych imponujących inwestycji, główny analityk Xeneta, Peter Sand, wskazuje, że tempo wzrostu handlu we Wschodniej Afryce w 2024 roku spowolniło. Wzrost wyniósł zaledwie 3% w porównaniu z poprzednim rokiem, podczas gdy inne regiony, takie jak Ameryka Południowa, odnotowały dwucyfrowe wskaźniki wzrostu.
Powrót TS Lines na trasy dalekobieżne
Chociaż TS Lines historycznie koncentrował się na trasach w regionie Azji, w tym roku firma powróciła do obsługi dalekobieżnych połączeń, zaczynając od tras na zachodnie wybrzeże USA. Jednocześnie TS Lines nie rezygnuje ze swoich korzeni i rozwija działalność w Azji Południowo-Wschodniej.
Od 21 października TS Lines, wspólnie z RCL, uruchomi nową usługę Thailand Reefer Express (TRX), która połączy południowe Chiny z Tajlandią. Początkowo RCL wprowadzi statek Piya Bhum o pojemności 1 707 TEU, a TS Lines przydzieli drugi statek.
TS Lines konsekwentnie rozwija swoją flotę. W czerwcu firma zamówiła trzy statki o pojemności 14 000 TEU oraz dwa o pojemności 7 000 TEU w Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding. Statki te mają być dostarczone w latach 2026-2027. Obecnie TS Lines posiada 40 z 43 statków w swojej flocie, której łączna pojemność przekracza 270 000 TEU.
Ekspansja TS Lines na trasach do Wschodniej Afryki oraz dalsze zamówienia nowych statków pokazują, że tajwański przewoźnik konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju. Rosnące zapotrzebowanie na transport towarów z Chin do Afryki oraz inwestycje w infrastrukturę portową w regionie przyczyniają się do umacniania pozycji TS Lines na arenie międzynarodowej.
Znajdziesz nas w Google NewsStrajki w amerykańskich portach zakończone. Gospodarka straciła miliardy!