DB Schenker rozpoczął testy elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech. Firma ogłasza to wydarzenie jako kolejny krok na drodze do zrównoważonej logistyce.
- DB Schenker testuje elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech.
- Pojazd jest zdolny przejechać 300 kilometrów z pełnym obciążeniem.
- Renault Trucks T E-Tech jest testowany na trasie pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech to najnowszy pojazd elektryczny w portfolio producenta. Pojazd posiada 6 pakietów akumulatorów o łącznej pojemności 540 kWh, co pozwala na pokonanie dystansu do 300 km. Niemniej zasięg może zostać zwiększony do 500 km jeśli zostanie zastosowane pośrednie, godzinne ładowanie z mocą 250 kW. Pojazd posiada trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 490 kW (666 KM), które generują maksymalny moment obrotowy na poziomie 2400 nM.
Elektryczny ciągnik siodłowy Renault przejechał pracował na trasie Warszawa – Łódź
Zasięg pojazdu został sprawdzony na trasie między Warszawą a Łodzią, co potwierdziło jego zdolność do pokonania 300 km z pełnym obciążeniem.
Zawsze chętnie korzystamy z możliwości przetestowania tego typu rozwiązań, to dla nas naturalny kierunek. Elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech testowaliśmy jako pierwsi w Polsce. Dzięki pełnemu wsparciu producenta, przeprowadzonej analizie trasy i zaproponowanemu systemowi ładowania, zrealizowaliśmy z powodzeniem kursy pomiędzy oddziałami DB Schenker na trasie Warszawa – Łódź – Warszawa, realizując dodatkowo jeden doładunek u naszego klienta. Zgodnie z założeniami, przy pełnym obciążeniu naczepy, pokonywaliśmy na jednym ładowaniu 300 km – komentuj Paweł Grzelak, Head of Fleet Management Team, DB Schenker.
Pojazd jest ładowany w hubie Ekoen w Nadarzynie, który jest pierwszym tego typu miejscem dedykowanym dla elektrycznych pojazdów ciężarowych. Hub położony tuż przy trasie S7, w sąsiedztwie parków logistycznych oraz centrali handlowych producentów aut ciężarowych. Znajduje się w odległości 1 km od siedziby DB Schenker i zaledwie 300 metrów od biur Renault Trucks.
Zobacz także: Chińskie elektryczne ciągniki siodłowe z wymienną baterią mają podbić europejski rynek
Ośrodek jest wyposażony w 4 stanowiska ładowania o mocy 350 kW każde, a stanowiska dopasowane są do ładowania ciągników bez konieczności odpinania naczepy. Wysoka moc ładowarek połączona z aktywnym chłodzeniem złączy zapewnia możliwość długotrwałego ładowania prądem o wysokim natężeniu.
Znajdziesz nas w Google NewsW ostatnich miesiącach obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój przygotowań firm transportowych do wdrożenia elektrycznych flot. Stoimy w przededniu rewolucyjnych zmian w transporcie ciężkim, gałęzi gospodarki niezwykle istotnej dla Polskiej gospodarki. Dlatego bardzo cieszymy się, że wespół z Renault Trucks i DB Schenker, Ekoen może stać w awangardzie tychże zmian – Tomasz Siedlecki Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Ekoen sp. z o.o.