Chiński gigant motoryzacyjny BYD zajął trzecie miejsce na świecie pod względem sprzedaży samochodów w lipcu. W globalnym wyścigu wyprzedził go jedynie Volkswagen i Toyota. To wielki sukces, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że BYD produkuje przede wszystkim chińskie elektryki i hybrydy, zostawiając w tyle wiele konwencjonalnych marek.
Chińskie elektryki odnoszą globalny sukces
BYD sprzedał w lipcu 315 600 samochodów i wyprzedził wiele tradycyjnych koncernów, ustępując tylko Toyocie (651 200) oraz Volkswagenowi (346 200). Według sierpniowego raportu finansowego BYD, około dwie trzecie sprzedanych pojazdów to hybrydy, jednak firma odnotowała także 12-procentowy wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych. Te dane pokazują dynamiczny rozwój marki na globalnym rynku oraz rosnące zainteresowanie, jakim cieszą się chińskie elektryki.
Ten wynik stawia chińskiego producenta na podium światowej sprzedaży, co jest imponującym osiągnięciem, zwłaszcza że Tesla, będąca ikoną pojazdów elektrycznych, uplasowała się dopiero na 13. miejscu z 112 400 sprzedanymi autami w tym samym okresie.
Czytaj też: Ekologia mniej ważna niż protekcjonizm UE. Cła zaporowe na elektryki i niepewność w sprawie Izery
Choć lipiec zapewnił BYD trzecie miejsce na świecie, marka wciąż zajmuje 8. pozycję w rankingu rocznym. Wolniejszy start na początku roku sprawił, że BYD znalazł się za takimi gigantami jak Honda, Toyota i Chevrolet. Niemniej jednak, ten skok w sprzedaży pokazuje, że chińska marka ma ogromny potencjał, aby w najbliższych miesiącach poprawić swoją pozycję.
In July 2024, we achieved a total monthly sales of 342,383 New Energy Vehicles.
Our recent launches, including the Song Plus DMI in Ecuador and the Song Pro in Brazil, are testaments to our dedication to bringing innovative and sustainable green mobility solutions to the world.… pic.twitter.com/4rHuizprPT
— BYD (@BYDCompany) August 2, 2024
Zachód obawia się ekspansji chińskich elektryków
Jeżeli uwzględnimy sprzedaż wszystkich marek należących do jednego koncernu, takich jak General Motors czy Stellantis, BYD nadal jest daleko w tyle. Jednak warto zaznaczyć, że chiński producent nie sprzedaje już samochodów z silnikami spalinowymi, a wyłącznie chińskie elektryki i hybrydy, co czyni jego wyniki jeszcze bardziej imponującymi.
BYD nie zwalnia tempa, jeśli chodzi o ekspansję na międzynarodowe rynki. W ciągu ostatnich miesięcy marka wkroczyła do Trynidadu i Tobago oraz Korei Południowej. Jej elektryczne i hybrydowe modele są dostępne w wielu częściach świata, choć wciąż nie zdołały wejść na rynek amerykański.
Czytaj też: Mocne uderzenie w Chiny! Kanada też wprowadza zaporowe cła na chińskie elektryki!
Ciągły rozwój i otwieranie nowych fabryk pomagają marce zyskać na znaczeniu, pomimo przeszkód, takich jak cła wprowadzone przez Unię Europejską, USA i Kanadę. Mimo tych wyzwań, BYD kontynuuje swoje globalne sukcesy, koncentrując się na dywersyfikacji łańcuchów dostaw i rozszerzaniu oferty produktowej.
Obiecująca przyszłość chińskiej marki
BYD odnosi sukcesy głównie dzięki konkurencyjnym cenom i coraz lepszej jakości swoich produktów. W dobie rosnącego zapotrzebowania na ekologiczne rozwiązania, BYD doskonale trafia w potrzeby konsumentów, oferując zarówno chińskie elektryki, jak i hybrydy, które są dostępne na rynkach całego świata. Warto również podkreślić, że BYD jest jednym z nielicznych chińskich producentów samochodów, którzy są rentowni. To duże osiągnięcie w branży motoryzacyjnej, zwłaszcza w kontekście dynamicznych zmian w stronę elektromobilności.
Przyszłość BYD rysuje się obiecująco. Chiński rynek samochodowy zazwyczaj ożywia się w drugiej połowie roku, a po wolniejszym początku, BYD ma szansę na jeszcze lepsze wyniki. Czynniki, które wpłynęły na spadek sprzedaży na początku roku, takie jak intensywne obchody Chińskiego Nowego Roku, powoli tracą na znaczeniu. Marka planuje dalszą ekspansję na nowe rynki, w tym w Europie, gdzie zmaga się z nowymi taryfami celnymi.
Znajdziesz nas w Google NewsCła na chińskie elektryki uderzą… w Niemców. Rząd jest wściekły!