Polacy pokochali zakupy z drugiej ręki! I automaty paczkowe w sumie też
Popularność automatów paczkowych rośnie w zawrotnym tempie
Zakupy z drugiej ręki cieszą się w Polsce coraz większą popularnością, a jednym z głównych czynników wpływających na decyzję zakupową online są koszty dostawy. Badania pokazują, że Polacy coraz częściej rezygnują z tradycyjnych form odbioru na rzecz wygodniejszych opcji, takich jak automaty paczkowe.
Zakupy z drugiej ręki stają się coraz popularniejsze
Każdy, kto robi zakupy online, z pewnością spotkał się z sytuacją, w której w ostatniej chwili przypomniał sobie o dodatkowych kosztach dostawy. Jak pokazuje badanie „Rynek przedmiotów używanych w Polsce” przeprowadzone przez PMR na zlecenie Allegro Lokalnie, koszty te są jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe. W czasach, gdy coraz więcej osób decyduje się na zakupy z drugiej ręki, atrakcyjna oferta dostawy staje się kluczowa.
Czytaj też: Polacy pokochali zakupy na marketplace! Te dane mówią wszystko
Popularność automatów paczkowych rośnie w zawrotnym tempie. Z danych Allegro Lokalnie wynika, że aż 74% użytkowników wybiera właśnie tę formę dostawy. Możliwość odbioru paczki w dogodnym miejscu i czasie to niewątpliwie jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej popularności. Dużym udogodnieniem jest możliwość nadania paczki bez potrzeby drukowania etykiety. To ogromne ułatwienie, które jeszcze bardziej zwiększa atrakcyjność zakupów online.
W Polakach rośnie świadomość ekologiczna oraz potrzeba oszczędzania
Mimo licznych korzyści, zakupy z drugiej ręki mają też swoje wady. Brak gwarancji na zakupione przedmioty może wiązać się z ryzykiem, zwłaszcza gdy przedmiot nie spełnia oczekiwań kupującego. Kupujący muszą być ostrożni, aby nie nabyć przedmiotu, który jest w gorszym stanie niż na zdjęciach. Ponadto w przeciwieństwie do nowych produktów, wybór jest ograniczony do tego, co aktualnie jest dostępne.
Czytaj też: Polska mistrzem Europy. Nikt nie rozwija się szybciej niż my!
Trend zakupów z drugiej ręki będzie się prawdopodobnie rozwijał w Polsce, podobnie jak na innych rynkach europejskich. Zwiększająca się świadomość ekologiczna oraz potrzeba oszczędzania sprawiają, że coraz więcej Polaków wybiera ten sposób zakupów. Ważną rolę w promocji tego rodzaju zakupów odgrywają media społecznościowe, które pozwalają na łatwe dzielenie się ofertami, promowanie trendów oraz budowanie społeczności osób zainteresowanych danym tematem.
Znajdziesz nas w Google News