Polacy pokochali zakupy na marketplace! Te dane mówią wszystko
Wybór odpowiedniej platformy do zakupów online jest kluczowy dla wygody i bezpieczeństwa transakcji
Zakupy online stały się integralną częścią życia codziennego. W Polsce już ponad 70% mieszkańców regularnie korzysta z e-commerce. Zakupy na platformach typu marketplace oferują nie tylko szeroki wybór produktów, ale także wygodę i oszczędność czasu.
Zakupy na platformach marketplace przyciągają Polaków
Wybór odpowiedniej platformy do zakupów online jest kluczowy dla wygody i bezpieczeństwa transakcji. Według badań SW Research, kluczowe dla konsumentów są łatwość nawigacji i sprawność dokonania zamówienia. Zakupy na platformach marketplace są nie tylko wygodne, ale również pozwalają na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy.
W Polsce zakupy online stały się niezwykle popularne. Regularnie z e-commerce korzysta ponad 70% społeczeństwa, a aż 93% robi to co najmniej raz na kilka miesięcy. Jedną z najchętniej wybieranych platform jest polskie Allegro, które może pochwalić się 14,6 milionami aktywnych kupujących.
Czytaj też: Szybka i wygodna wysyłka paczek za granicę? DHL prezentuje ShipNow!
Platformy marketplace oferują ogromne korzyści. Najważniejsze to możliwość zakupu wielu różnych produktów w jednym miejscu, co pozwala zaoszczędzić na kosztach dostawy i czasie. Badania wskazują, że 63% konsumentów docenia możliwość uniknięcia wielokrotnego płacenia za dostawę, a 44% ceni sobie oszczędność czasu. Wygoda, jaką oferuje jednorazowe zamówienie, jest nie do przecenienia.
Platformy marketplace mają wiele zalet
Głównymi powodami wyboru platform marketplace są atrakcyjne ceny produktów (66%), szybką dostawę (62%), liczne promocje i zniżki (60%), wygodne metody płatności (60%) oraz bezpieczny proces transakcji (53%). Dla 85% konsumentów istotna jest łatwa nawigacja na stronie, a dla 84% – szybkie i sprawne dokonanie zamówienia. Dodatkowo, opcja bezpłatnej wysyłki jest priorytetem dla wielu kupujących – prawie ⅔ konsumentów wybiera sklepy oferujące darmową dostawę, nawet jeśli produkty są droższe.
Co w sytuacji, gdy ten sam produkt dostępny jest w kilku sklepach w tej samej cenie? Wówczas decydującym czynnikiem są koszty dostawy (27% wskazań na pierwszym miejscu), a następnie bezpieczne formy płatności (15%) i wygodny proces transakcji (12%).
Czytaj też: Polacy są bogatsi i równiejsi. To wyjątek w OECD
Zakupy online stały się nieodłącznym elementem codzienności Polaków. Rosnące zaufanie do e-commerce oraz rozwój technologii wspierających zakupy online sprawiają, że trend ten będzie się dalej rozwijał, przynosząc korzyści zarówno konsumentom, jak i sprzedawcom.
Wojna o “Pocztomaty” wciąż trwa! InPost nie odpuszcza Poczcie Polskiej