Info z rynkuTransport

Sprzedaż DB Schenker zagrożona? Arabowie wycofują ofertę!

To dość nieoczekiwany zwrot akcji, jeśli chodzi o sprzedaż DB Schenker

Saudyjska firma Bahri wycofała swoją ofertę przejęcia działu logistycznego Deutsche Bahn, Schenker. Wcześniej wycofał się też Maersk. Sprzedaż DB Schenker rozstrzygnie się teraz między duńską firmą DSV i funduszem private equity CVC Capital Partners.

Sprzedaż DB Schenker jeszcze w tym roku

To dość nieoczekiwany zwrot akcji, jeśli chodzi o sprzedaż DB Schenker. Bahri, narodowy przewoźnik morski Arabii Saudyjskiej, wycofał się z walki o przejęcie działu logistycznego Deutsche Bahn. Teraz cała uwaga skupiona jest na pozostałych konkurentach – DSV i CVC Capital Partners.

Wycofanie się Bahri z rywalizacji oznacza znaczącą zmianę w dynamice procesu przejęcia. Wcześniej Bahri złożyło najwyższą ofertę zakupu Schenker, przekraczającą 16,4 miliarda dolarów. Decyzja o jej wycofaniu zmusi Deutsche Bahn do rekalkulacji swojej strategii finansowej i oczekiwań.

Czytaj też: Koszty Euro 2024 w Niemczech: Ile naprawdę wydano pieniędzy?

Deutsche Bahn, państwowy niemiecki operator kolejowy, zmaga się bowiem z ogromnym zadłużeniem, wynoszącym ponad 37 miliardów dolarów. Planowana sprzedaż DB Schenker miała kluczowe znaczenie dla złagodzenia tych obciążeń finansowych. Wycofanie się Bahri może zmusić Deutsche Bahn do dostosowania swoich prognoz finansowych, potencjalnie obniżając oczekiwane wpływy ze sprzedaży, początkowo szacowane na minimum 14 miliardów dolarów.

Teraz cała uwaga pada na pozostałych oferentów, DSV i CVC Capital Partners, którzy mają złożyć swoje ostateczne oferty do końca sierpnia. Warto zauważyć, że CVC licytuje przejęcie firmy w konsorcjum z Abu Dhabi Investment Authority (ADIA) i GIC, co wzmacnia ich pozycję konkurencyjną. Umowa ostateczna ma zostać zawarta w tym roku, a zakończenie sprzedaży planowane jest na 2025 rok.

Sektor logistyczny nadal boryka się z wysokimi kosztami operacyjnymi i mocną konkurencją. Główne firmy, takie jak AP Moller Maersk, Baltic Logistics Group, Kuehne+Nagel i DHL, dominują na rynku, starając się zwiększyć swoje wpływy. Według oczekiwań globalny rynek logistyki stron trzecich wzrośnie o ponad 500 miliardów dolarów w latach 2023-2027, napędzany boomem e-commerce i rosnącym zapotrzebowaniem na zintegrowane usługi transportowe.

DB Schenker dysponuje imponującą globalną siecią, zatrudniając ponad 70 000 pracowników w około 130 krajach, w tym 15 000 w Niemczech. Ta rozległa sieć czyni niemiecką firmę kluczowym graczem w branży logistycznej, co sprawia, że sprzedaż DB Schenker ma istotne znaczenie dla dynamiki rynkowej.

Czytaj też: Sprzedaż DB Schenker coraz bliżej. Jak zareaguje świat logistyki?

Proces sprzedaży został oficjalnie ogłoszony przez DB w grudniu ubiegłego roku. Do stycznia ponad 20 zainteresowanych stron zgłosiło chęć zakupu niemieckiego giganta logistycznego. Choć nie ma jeszcze ostatecznych decyzji, krążą pogłoski, że nowi właściciele mogą wprowadzić program redukcji zatrudnienia, zwłaszcza jeśli firma trafi w ręce funduszy inwestycyjnych. Niemniej jednak, eksperci branżowi twierdzą, że DB Schenker jest firmą o dobrej kondycji, co sugeruje, że drastyczne zmiany mogą nie być konieczne. Teraz na placu boju pozostało dwóch gigantów, ale zwycięzca może być tylko jeden.

DB Schenker notuje ogromne zyski! Sprzedają kurę znoszącą złote jaja?​

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button