E-commerceInfo z rynku

Wojna o “Pocztomaty” wciąż trwa! InPost nie odpuszcza Poczcie Polskiej

Kilka miesięcy temu Poczta ponownie złożyła wniosek o zastrzeżenie nazwy "Pocztomat"

Na rynku automatów paczkowych w Polsce wybuchła wojna. Poczta Polska próbuje zastrzec nazwę „Pocztomat” dla swoich urządzeń, jednak napotyka na sprzeciw InPost, właściciela “Paczkomatów”. Co jeszcze nas czeka? Orlenomaty?

Poczta Polska chce zastrzec nazwę Pocztomaty

Automaty paczkowe stały się powszechnym widokiem na polskich ulicach. Liderem, z siecią przekraczającą 22 tys. urządzeń na koniec roku, pozostaje InPost. Firma jakiś czas temu zastrzegła nazwę “Paczkomat”, przez co pozostałe firmy, takie jak Orlen, DHL czy Allegro muszą nazywać swoje urządzenia “automatami paczkowymi”.

Ambitne plany rozwoju swojej sieci automatów paczkowych ma również Poczta Polska, która wymyśliła dla swoich urządzeń własną nazwę… “Pocztomaty”. Operator już wcześniej próbował zastrzec tę nazwę, ale napotkał na silny opór ze strony InPostu, który od lat chroni swoją nazwę „Paczkomat„, co skutkowało między innymi wydaniem instrukcji dla kontrahentów, by nie odmieniać tego wyrazu. 

Czytaj też: Odmiana „Paczkomat” InPost zakazana? Jak teraz musimy mówić?

Kilka miesięcy temu Poczta ponownie złożyła wniosek o zastrzeżenie nazwy „Pocztomat„. Ponownie też wobec wniosku o zastrzeżenie nazwy wpłynął sprzeciw, prawdopodobnie ze strony InPostu. Firma Rafała Brzoski uważa, że nazwa „Pocztomat” jest zbyt podobna do ich znaku towarowego „Paczkomat„, co może wprowadzać klientów w błąd. Nie wiadomo teraz, jak długo Urząd Patentowy będzie rozpatrywał sprawę.

Poczta Polska chce podbić rynek automatów paczkowych

W Polsce działa blisko 40 tys. automatów paczkowych, z czego do Poczty należy tylko około 800 maszyn, ale spółka planuje zwiększenie ich liczby do 3 tys. Wśród pomysłów na rozwój sieci automatów Poczty pojawiła się jakiś czas temu propozycja połączenia sił z Orlenem, ale ten się rozmyślił i sprawa ucichła.

Wojna o „Pocztomaty” toczy się na wielu frontach, a jej wynik może mieć znaczący wpływ na rynek automatów paczkowych w Polsce. Poczta Polska stara się zwiększyć swoją obecność na tym dynamicznie rozwijającym się rynku, ale napotyka na silny opór ze strony InPost. Jak zakończy się ta walka, pokaże czas.

Czytaj też: ORLEN Paczka ma już 5 tysięcy automatów paczkowych i dostarcza przesyłki w soboty

Poczta Polska znajduje się bowiem w bardzo trudnej sytuacji finansowej, z ogromnymi stratami sięgającymi niemal 621 mln zł w ubiegłym roku. Nowe władze Poczty Polskiej planują głęboką restrukturyzację firmy, w tym zwolnienia pracowników, co budzi sprzeciw związków zawodowych. W połowie maja nowy prezes firmy określił jej kondycję finansową jako „stan śmierci klinicznej”.

Jarmark przenosi się do sieci? Poczta Polska uruchamia… sklep online

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button