E-commerce

FedEx planuje ogromne zwolnienia! Pracę straci tysiące osób!

Działania są częścią szerszej strategii redukcji kosztów

FedEx, jeden z największych gigantów w branży przesyłek ekspresowych, planuje masowe zwolnienia w Europie. W obliczu trudnych warunków rynkowych firma ogłosiła, że zamierza zwolnić od 1700 do 2000 pracowników administracyjnych na kontynencie, co stanowi około 3-4% europejskich pracowników.

FedEx zapowiada zwolnienia

FedEx oczekuje, że zwolnienia przyniosą mu roczne oszczędności w wysokości 175 milionów dolarów, począwszy od roku fiskalnego 2027. Koszty związane z redukcją etatów, takie jak opłaty prawne i odprawy, mają wynieść między 250 a 375 milionów dolarów. Firma wyjaśniła, że te działania są częścią szerszej strategii mającej na celu redukcję kosztów strukturalnych.

Czytaj też: FedEx przeprowadza restrukturyzację. Zaoszczędzi setki milionów

FedEx zapewnia, że zwolnienia nie wpłyną na poziom obsługi klienta ani na terminy dostaw. Proces będzie przeprowadzany zgodnie z europejskim i lokalnym prawem pracy, co oznacza różne terminy realizacji procesu redukcji w poszczególnych krajach. Firma kontynuuje realizację programu oszczędnościowego Drive, którego celem jest wygenerowanie rocznych oszczędności w wysokości 4 miliardów dolarów. W trzecim kwartale roku fiskalnego, FedEx zaoszczędził 290 milionów dolarów w swojej sieci naziemnej, 110 milionów dolarów w kosztach powietrznych oraz 150 milionów dolarów w wydatkach ogólnych i administracyjnych.

FedEx szuka oszczędności

Oszczędności w sieci powietrznej są wynikiem działań związanych z transformacją strukturalną oraz optymalizacją sieci w Europie. W odpowiedzi na niższy popyt firma wycofała z eksploatacji również część samolotów. W zeszłym roku FedEx zapowiedział też reorganizację swojej sieci powietrznej w celu lepszego dostosowania do różnych typów przesyłek i obniżenia kosztów. Te inicjatywy zaczynają przynosić pozytywne efekty. W trzecim kwartale roku fiskalnego zysk operacyjny wzrósł o 19% w porównaniu z poprzednim rokiem do 1,2 miliarda dolarów, a zysk netto wzrósł o 14% do 879 milionów dolarów.

Podejmujemy niezbędne kroki w celu usprawnienia wielu naszych funkcji, aby zredukować koszty strukturalne, jednocześnie kontynuując dostarczanie wyjątkowej obsługi naszym klientom. Te decyzje nie są przyjemne, ale są konieczne, aby FedEx znalazł się na właściwej drodze – wskazał Richard Smith, dyrektor operacyjny ds. międzynarodowych i dyrektor generalny ds. linii lotniczych w FedEx.

Czytaj też: W czym człowiek jest lepszy od sztucznej inteligencji?

FedEx nie jest jedyną firmą w branży, która szuka oszczędności w obliczu zmieniających się warunków rynkowych i przez to planuje masowe zwolnienia. W styczniu tego roku UPS ogłosił, że zwolni ponad 12 000 pracowników, aby obniżyć koszty o 1 miliard dolarów rocznie. To stanowi około 2,5 procenta ogólnej liczby pracowników UPS, którą szacuje się na pół miliona osób.

Zwolnią kilkanaście tysięcy osób! Firma szuka oszczędności

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button