Wielka walka o rynek! Tesco chce zdominować Amazon w sieci
Obok tradycyjnych artykułów spożywczych platforma Tesco oferuje zakupy online od zewnętrznych dostawców

Tesco uruchomiło nową platformę handlową online na rynku brytyjskim. Firma ma duże ambicje, bowiem chce, by Tesco Marketplace rywalizowało z Amazonem. Obok tradycyjnych artykułów spożywczych platforma Tesco oferuje zakupy online od zewnętrznych dostawców.
Tesco wprowadza zakupy online
Tesco Marketplace oferuje około 9 000 produktów w różnych kategoriach, takich jak majsterkowanie, artykuły domowe, zabawki, ogrodnictwo i opieka nad zwierzętami. Brytyjscy klienci mogą przeglądać te produkty na Tesco.com i w aplikacji Tesco. Warto jednak zauważyć, że produkty te są sprzedawane przez zewnętrznych dostawców i mają inne opłaty za dostawę w porównaniu do artykułów spożywczych. Tesco poinformowało także, że zakupy online na ich platformie umożliwiają zdobywanie punktów Clubcard, a przy zamówieniach powyżej 50 funtów od jednego sprzedawcy, standardowa dostawa jest bezpłatna.
Na starcie Tesco Marketplace zadebiutowało z około 17 sprzedawcami, w tym z renomowanymi markami takimi jak Tefal, Tommee Tippee, Silentnight i Charles Bentley. Tesco zapewnia, że wszyscy sprzedawcy spełniają surowe normy dotyczące szybkości dostawy, polityki zwrotów oraz satysfakcji klienta. Plany rozwoju platformy przewidują rozszerzenie oferty w najbliższych miesiącach, dążąc do stworzenia „jednego miejsca ze wszystkim, czego potrzebują klienci”.
Analizowaliśmy wyszukiwania klientów na naszej stronie internetowej i zauważyliśmy zapotrzebowanie na produkty, których po prostu nie mamy w ofercie. To skłoniło nas do zastanowienia się, jak możemy poszerzyć naszą ofertę, aby sprostać oczekiwaniom klientów – stwierdził Peter Filcek, dyrektor rynku w Tesco, który wyjaśnił, że platforma powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów na produkty, których Tesco dotychczas nie oferowało.

Czytaj też: Brytyjski e-commerce nie radzi sobie po Brexicie. Regulacje dobijają eksport
Druga próba Tesco w świecie e-commerce
To nie pierwszy raz, gdy Tesco oferuje zakupy online. Poprzednia próba Tesco na rynku e-commerce skończyła się zamknięciem Tesco Direct w 2018 roku z powodu problemów z rentownością. Nowa platforma, zintegrowana z główną stroną internetową Tesco, ma jednak eliminować problemy, które napotkało Tesco Direct.
Uruchomienie Tesco Marketplace zbiegło się w czasie z rozszerzeniem brytyjskich usług dostaw spożywczych przez Amazon. Gigant oferuje zniżki dla członków Prime oraz dostawy z Amazon Fresh, Morrisons, Co-op i Iceland. Usługi Amazona są dostępne w ponad 100 miastach i miasteczkach w Wielkiej Brytanii, mimo że w czerwcu firma wycofała się z pięciu brytyjskich miast.
Czytaj też: Wielka Brytania wyszła z recesji, jednak jej perspektywy są marne
Nowa platforma Tesco, oferująca zakupy online, to istotny krok w strategii detalisty, aby sprostać potrzebom klientów i konkurować z gigantami, takimi jak Amazon. Krok Tesco jest zgodny z szerszymi trendami na rynku brytyjskich supermarketów. Sainsbury’s otworzyło nowe centra mody, M&S zwiększa sprzedaż produktów innych marek, a Morrisons testuje sprzedaż ogólnych towarów, aby konkurować z popularnymi ofertami Aldi i Lidla.
Znajdziesz nas w Google NewsTikTok Shop odpuszcza w Europie. Chińczycy zmienili priorytety