KolejowyTransport

Nowa era podróży we Francji? Proxima kupi szybkie pociągi za miliard

Proxima ma nadzieję zaoferować podróżnym aż 10 milionów miejsc rocznie

Proxima, nowa firma na francuskim rynku szybkich pociągów, ogłosiła ambitny plan inwestycyjny o wartości 1 miliarda euro, wspierany przez Antin Infrastructure Partners. Proxima planuje zakupić szybkie pociągi od Alstom i uruchomić otwarte połączenia z Bordeaux, Nantes, Rennes i Angers do Paryża.

Proxima stawia na szybkie pociągi

Proxima podkreśla, że wybrane trasy cieszą się dużym zainteresowaniem, z rekordowo wysokim obłożeniem pociągów w ostatnich latach. Jest to wynikiem dynamicznego rozwoju gospodarczego i demograficznego, a także rosnącej popularności podróży rekreacyjnych we Francji. Po tym jak Proxima zakupi szybkie pociągi, ma nadzieję zaoferować podróżnym aż 10 milionów miejsc rocznie.

Chcemy, aby Francuzi częściej wybierali pociąg, oferując im szybką, łatwą i zintegrowaną z nowoczesnym stylem życia alternatywę – mówi Rachel Picard, założycielka Proximy i była szefowa Voyages SNCF, odpowiedzialna za sukces marki Ouigo.

Czytaj też: CLIP i Alstom rozwijają transport intermodalny na osi Polska-Francja

Projekt będzie w pełni finansowany przez firmę Antin Infrastructure Partners, specjalizującą się w inwestycjach w energię, środowisko, cyfryzację, transport i infrastrukturę społeczną. Wsparcie zapewni również konsorcjum francuskich i międzynarodowych banków. Pierwsza faza projektu obejmuje inwestycję około 1 miliarda euro na zakup i utrzymanie taboru, koszty uruchomienia oraz potrzeby kapitału obrotowego.

Proxima kupi pociągi od Alstomu

Proxima chce kupić szybkie pociągi Alstom i już prowadzi ekskluzywne negocjacje w sprawie dostawy i utrzymania co najmniej 12 zestawów pociągów Avelia Horizon. Jeśli uda się wszystko dograć, testy pociągów mogą rozpocząć się już w 2027 roku. Ponadto, Proxima zawarła także porozumienie z koncesjonariuszem infrastruktury szybkiej linii Lisea, na korzystanie z depotu konserwacyjnego w Marcheprime, 20 km na południe od Bordeaux.

Znajomość francuskiego rynku przez założycieli Proximy, partnerstwa z Alstom i Lisea oraz doświadczenie Antin w finansowaniu projektów infrastrukturalnych, tworzą idealne warunki realizacji projektu – wskazał Alain Rauscher, prezes i CEO Antin Infrastructures Partners.

Czytaj też: Przemysł radzi sobie źle, albo bardzo źle! Usługi? Przeżywają boom

Dzięki solidnym partnerstwom i wsparciu finansowemu, Proxima jest gotowa wprowadzić nową jakość na francuski rynek kolejowy.

Od producenta do przewoźnika? Alstom uruchamia połączenie do Londynu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button