E-commerce

Brytyjski e-commerce nie radzi sobie po Brexicie. Regulacje dobijają eksport 

Sprzedaż w kontynentalnej Europie drastycznie spadła

Brytyjscy detaliści i marki odzieżowe oraz obuwnicze zmagają się z poważnymi problemami na transgranicznym rynku e-commerce po Brexicie. W wyniku nowych regulacji i biurokracji na granicy, ich sprzedaż w kontynentalnej Europie drastycznie spadła. Rsnące wydatki online w Europie stanowią straconą szansę dla brytyjskich graczy, którzy zmagają się z dodatkowymi wyzwaniami.

E-commerce po Brexicie w fatalnym stanie

Zgodnie z analizami przeprowadzonymi przez firmę konsultingową Retail Economics oraz Tradebyte, wolumen transgranicznej sprzedaży odzieży i obuwia zmniejszył się z 7,4 miliarda funtów w 2019 roku do zaledwie 2,7 miliarda funtów w 2023 roku. Ten 64-procentowy spadek jest wynikiem zarówno malejącego zainteresowania brytyjskim e-commerce ze strony europejskich klientów, jak i zmniejszenia aktywności sprzedaży online przez brytyjskich detalistów i komplikacjami po Brexicie.

Najbardziej ucierpiały brytyjskie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), które nie są w stanie konkurować z międzynarodowymi gigantami. Jak wskazuje The Guardian, skomplikowane przepisy i dodatkowe formalności na granicy skutecznie zniechęciły firmy do eksportowania swoich towarów do Europy.

Pomimo ogólnego spadku sprzedaży brytyjskich produktów niespożywczych do klientów w Europie o 18 procent, sektory zdrowia i urody oraz majsterkowania i ogrodnictwa odnotowały wzrost eksportu. Te branże zdołały częściowo zrekompensować spadki w odzieży i obuwiu.

Brytyjski e-commerce nie radzi sobie po Brexicie. Regulacje dobijają eksport
Retail Economics, Tradebyte

Czytaj też: Spowolnienie? Jakie spowolnienie? E-commerce w Polsce rośnie w siłę!

Brexit ogranicza możliwości brytyjskich marek

Podczas gdy europejscy konsumenci coraz chętniej dokonują zakupów online w sklepach z innych krajów, brytyjscy detaliści nie są w stanie w pełni skorzystać z tego trendu. Szacuje się, że handel online może dodać 323 miliardy funtów rocznej sprzedaży do gospodarek UE, jednak Brexit i związane z nim komplikacje handlowe ograniczają możliwości brytyjskich marek.

Czytaj też: Wielka Brytania wyszła z recesji, jednak jej perspektywy są marne

Brexit znacząco wpłynął na brytyjski rynek e-commerce. Nowe regulacje i biurokracja na granicy skutecznie odstraszają brytyjskich detalistów, zwłaszcza MŚP, od eksportowania swoich towarów do Europy. Tymczasem, rosnące wydatki online w Europie stanowią straconą szansę dla brytyjskich graczy, którzy zmagają się z dodatkowymi wyzwaniami związanymi z Brexitem.

TikTok Shop odpuszcza w Europie. Chińczycy zmienili priorytety

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button