MTU Aero Engines Polska: Przyszłość lotnictwa to silniki wodorowe!
Znakomite wieści na 15-lecie działalności.

MTU Aero Engines Polska w Tajęcinie, będący częścią grupy MTU Aero Engines, obchodzi 15-lecie działalności. Zakład dynamicznie rozwija swoje działania, stając się jednym z najważniejszych producentów komponentów lotniczych w Polsce. Dzięki innowacjom technologicznym i zaangażowaniu w rozwój lokalnej społeczności, MTU Aero Engines Polska umacnia swoją pozycję na rynku międzynarodowym.
- MTU Aero Engines Polska obchodzi 15-lecie działalności, zatrudniając obecnie ponad 1200 pracowników.
- Zakład w Tajęcinie odgrywa kluczową rolę w produkcji i rozwoju technologii lotniczych.
- Firma inwestuje w innowacje oraz angażuje się w lokalne inicjatywy prozdrowotne, edukacyjne i ekologiczne.
Dynamiczny rozwój MTU Aero Engines Polska
Od momentu decyzji o ulokowaniu zakładu w Polsce w 2007 roku, MTU Aero Engines Polska rozwinęła się z małego zakładu zatrudniającego na starcie produkcji w 2009 roku 243 osób do jednego z kluczowych zakładów w strukturze MTU Aero Engines AG. Obecnie zakład w Tajęcinie zatrudnia ponad 1200 pracowników i jest odpowiedzialny za produkcję i rozwój zaawansowanych technologicznie komponentów do silników lotniczych. Ponadto w ciągu trzech lat firma planuje zatrudnić dodatkowo 300 osób, co również wskazuje na stopień rozwoju działalności. Ważne jest również to, że stopień fluktuacji pracowników wynosi zaledwie 3% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co stanowi dowód na stabilności pracy w zakładzie.
Jan Florian, prezes Zarządu MTU Aero Engines Polska, podkreśla, że:
Co trzeci samolot pasażerski na świecie jest napędzany silnikami wyposażonymi w części MTU. Niezmierną dumą napawa nas fakt, że jesteśmy nie tylko zakładem produkcyjnym czy montażowym, ale odgrywamy ważną rolę w rozwoju nowoczesnych technologii lotniczych.
Dodatkowo w ciągu ostatnich 15 lat, MTU Aero Engines Polska była dwukrotnie rozbudowywana, co pozwoliło na znaczące zwiększenie jej zdolności produkcyjnych. Jak dodaje Jan Florian – firma koncentruje się na produkcji i montażu turbin LPT oraz wlotów turbin (TCF), a także na naprawach części do silników lotniczych. W tym jako jedyni w Polsce posiadają udział w Programie V2500, który napędza Airbusy A320 oraz samoloty McDonnell Douglas MD-90, w którym firma zapewnia dostawy części zewnętrznych i akcesoriów.
Ponadto polski dział IT w firmie dostarcza zaawansowane usługi informatyczne dla całej grupy MTU, co dodatkowo podkreśla znaczenie zakładu w Tajęcinie w globalnej strukturze firmy. Firma działa na podstawie najnowocześniejszych technologii Hi-Tech, od projektowania łopatek silnikowych po zaawansowane procesy montażu i napraw. Dzięki współpracy z innymi zakładami MTU, firma może wprowadzać najnowsze technologie i utrzymywać najwyższe standardy jakości.
Co jednak warto dodać – zakład w Tajęcinie nie tylko produkuje części do silników lotniczych, ale również angażuje się w rozwój nowych technologii, które mają znaczący wpływ na całą branżę lotniczą. Dzięki tym innowacjom, MTU Aero Engines Polska odgrywa kluczową rolę w globalnej strategii rozwoju MTU Aero Engines AG.
Zaangażowanie w rozwój lokalny i regionalny
Przyszłość pełna innowacji i zrównoważonego rozwoju
Nie można również zapomnieć, że firma planuje kolejne inwestycje w modernizację swojego zakładu, co zapewni ciągły rozwój innowacyjnych technologii. Firma dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku, zgodnie z Europejskim Zielonym Ładem i Porozumieniem Klimatycznym z Paryża. Dodatkowo w ramach tych działań, firma rozwija innowacyjne rozwiązania dla silników lotniczych, które mogą znacząco zmniejszyć ich wpływ na środowisko.
Jak informuje Aneta Strugalska, Członek Zarządu MTU Aero Engines Polska:
Naszą ambicją jest stać się centrum doskonałości w dziedzinie nowych technologii, jednocześnie dążąc do umocnienia naszej pozycji na rynku międzynarodowym.
Firma nieustannie działa na rzecz zwiększenia efektywności operacyjnej i minimalizacji wpływu na środowisko, co jest odpowiedzią na globalne wyzwania ekologiczne.

Czytaj również: Samolot zeroemisyjny – Airbus przedstawił trzy koncepcje
Dodatkowo, producent planuje wspierać inicjatywy promujące zrównoważone paliwa lotnicze i innowacje w dziedzinie lotnictwa, co pozwoli na dalszy rozwój branży i ochronę środowiska naturalnego. Firma rozwija projekt „Clair” (Clean Air Energy), w ramach którego zajmuje się wcześniej wspomnianym projektem silnika WET. Ponadto konstrukcja posiada dodatkowy obiekt wody, aby zredukować emisję CO2 oraz tlenków azotu. Równocześnie, MTU Aero Engines Polska pracuje nad silnikiem z napędem wodorowym, który będzie miał zerowy wpływ na środowisko. Jak mówi Marcin Pietrzak, dyrektor ds. inżynierii i technologii:
Przyszłość lotnictwa to wodór, a nie elektryczność. Nasze rozwiązania będą szyte na miarę, aby spełnić te wymagania.
Wszystko to sprawia, że dzięki tym działaniom, firma umacnia swoją pozycję jako jednego z głównych graczy w produkcji zaawansowanych technologicznie produktów i usług dla branży lotniczej.
Znajdziesz nas w Google NewsRolls-Royce testuje wodorowe ogniwa paliwowe dla rozwoju zeroemisyjnego