Katowickie lotnisko znów inwestuje w rozwój infrastruktury. Na terenie śląskiego portu powstaje właśnie nowy hangar dla samolotów o powierzchni około 10 000 m², który pomieści dwie maszyny wielkości Airbusa A321neo. Obiekt ma być gotowy do końca stycznia 2026 roku.
To już czwarty hangar dla samolotów
Oprócz przestrzeni dla masyn, hangar dla samolotów będzie wyposażony w biura oraz warsztaty, co umożliwi kompleksową obsługę techniczną. Po zakończeniu budowy czwartego hangaru, lotnisko w Katowicach będzie mogło jednocześnie obsługiwać aż osiem samolotów kodu C, czyli modeli takich jak Airbus A320 i Boeing 737. Obecnie na terenie lotniska działają trzy hangary o łącznej powierzchni użytkowej 22 200 m² oraz sześć zadaszonych stanowisk.
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Z trzynastu polskich regionalnych lotnisk, Katowice mają obecnie najbardziej rozwiniętą infrastrukturę obsługową dla samolotów. Port oferuje szeroki zakres usług serwisowych – od rutynowych przeglądów, przez wymiany silników, po skomplikowane przeglądy C-Check i D-Check, które obejmują dokładne sprawdzenie wszystkich elementów samolotu, po ich wcześniejszym rozłożeniu na części.
Plany rozwoju są ambitne
Jak wspomniano wyżej, nowy obiekt będzie już czwartym hangarem na terenie lotniska. Trzeci został uruchomiony zaledwie dwa lata temu, a jego najemcą są węgierskie linie Wizz Air, największy przewoźnik na śląskim lotnisku pod względem liczby obsłużonych pasażerów. Katowice mają szczególne znaczenie dla Wizz Air, gdyż to właśnie stąd, dokładnie dwadzieścia lat temu, wystartował ich pierwszy samolot.
Czytaj też: 20 lat Wizz Air! Tu, w tym mieście, w Katowicach, wszystko się zaczęło
Katowice nieustannie umacniają swoją pozycję jako kluczowy punkt na lotniczej mapie Polski, a budowa czwartego hangaru to tylko część ambitnego programu rozwoju lotniska. W planach jest również budowa nowego terminala pasażerskiego, drugiego terminalu cargo oraz rozbudowa parkingów. Projekt rozbudowy śląskiego portu, o wartości 1,5 miliarda złotych, jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Znajdziesz nas w Google NewsPrzyszłość CPK nadal pod znakiem zapytania… Kolejowe “szprychy” też nie powstaną?