Maersk uruchomił nowy magazyn cross-dock w terminalu portowym Rotterdam Maasvlakte II. Obiekt o powierzchni 23 tysięcy metrów kwadratowych wyposażony jest w 120 ramp załadunkowych oraz strefę tymczasowego przechowywania. Jego zadaniem jest rozładowywanie kontenerów przybywających do portu i sprawna dystrybucja towarów w głąb lądu.
Maersk uruchomił magazyn cross-dock
Główny obszar działania magazynu obejmuje Beneluks, Niemcy i Francję, do których dotarcie jest szybkie i proste dzięki rozbudowanej sieci transportu drogowego.
Uruchomienie tego specjalistycznego magazynu cross-dock tuż obok miejsca, w którym kontenery są rozładowywane z naszych statków, demonstruje zdolność Maersk do kontrolowania i zarządzania łańcuchami dostaw naszych klientów na każdym etapie, od fabryki do konsumenta. Dzięki naszej usłudze Priority Flow, transport ładunku ze statku do ostatecznego miejsca przeznaczenia zajmie tylko kilka godzin – przekazał Maersk w komunikacie prasowym.
Terminal kontenerowy i magazyn cross-dock są ze sobą połączone wewnętrzną drogą, a dodatkowa trasa łączy magazyn z niedawno rozbudowanym depozytem Star, który zajmuje się zwrotem pustych kontenerów do magazynu. Cross-dock obejmuje także strefę celną i obszar przeznaczony na usługi o wartości dodanej.
Czytaj też: Maersk otwiera nowy magazyn w Meksyku! Powstał tuż przy granicy
Firma buduje też platformę logistyczną z chłodniami
W obrębie strefy portowej Maasvlakte II, Maersk buduje także dużą platformę logistyczną z chłodniami, o powierzchni 40 tysięcy metrów kwadratowych, podzieloną na strefy o różnych temperaturach. Uruchomienie operacji w obiekcie ma nastąpić do końca tego roku.
Tworzymy zintegrowany ekosystem na Maasvlakte, zapewniając doskonałą łączność drogową, kolejową i barek. Wszystkie elementy oraz usługi o wartości dodanej w logistyce i łańcuchu dostaw są tutaj perfekcyjnie zintegrowane, co upraszcza procesy logistyczne dla naszych klientów – wskazała firma.
Czytaj też: Przemysł radzi sobie źle, albo bardzo źle! Usługi? Przeżywają boom
Z ekologicznego punktu widzenia, platforma chłodnicza będzie przyjazna dla środowiska. Przekaże ona ciepło resztkowe z procesu chłodzenia do magazynu cross-dock, co umożliwi zmniejszenie zużycia energii elektrycznej o ponad 200 tysięcy kilowatogodzin rocznie. Dodatkowo, cross-dock spełnia standardy zrównoważonego rozwoju BREEAM na poziomie Excellent.