Lufthansa oferuje utrzymanie konkurencyjnych tras ITA Airways, aby uzyskać zgodę Unii Europejskiej na przejęcie 41% udziałów w tej włoskiej linii lotniczej. Niemiecka linia lotnicza proponuje środki zaradcze, aby rozwiać obawy dotyczące zmniejszenia konkurencji. Oferta obejmuje oddanie slotów na lotnisku Mediolan Linate oraz współpracę z innymi liniami.
Lufthansa oferuje utrzymanie konkurencyjnych tras ITA, aby uzyskać zgodę UE.
Oddanie 40 slotów na lotnisku Mediolan Linate liniom easyJet i Volotea.
ITA nie zostanie zintegrowana z joint venture Lufthansy, United Airlines i Air Canada przez dwa lata.
Lufthansa chce utrzymać trasy krótkodystansowe we Włoszech
Jak informuje agencja Reuters, Lufthansa zaproponowała utrzymanie konkurencyjnych tras krótkodystansowych ITA, aby rozwiać obawy UE związane z potencjalnym zmniejszeniem konkurencji. Niemiecka linia lotnicza planuje zachować trasy łączące Włochy z Niemcami, Belgią, Szwajcarią i Austrią. Zgodnie z informacjami agencji Reuters, oferta ta jest częścią większego pakietu środków zaradczych, które Lufthansa przedstawiła europejskim organom regulacyjnym.
Te propozycje mają na celu pokazanie, że przejęcie ITA Airways przez Lufthansę nie ograniczy wyboru dla pasażerów. Otóż Lufthansa chce udowodnić, że jej działania nie wpłyną negatywnie na konkurencję w regionie. Dzięki utrzymaniu tych tras, pasażerowie będą mogli korzystać z usług ITA na dotychczasowych kierunkach, co zapewni im większą elastyczność i dostępność lotów.
Z tego powodu zgoda UE na tę transakcję jest kluczowa dla Lufthansy, ponieważ umożliwi to rozszerzenie jej wpływów na rynku włoskim i wzmocnienie pozycji w Europie. Dodatkowo, utrzymanie konkurencyjnych tras pomoże zachować równowagę na rynku lotniczym, co jest istotne zarówno dla pasażerów, jak i dla innych przewoźników. Dzięki temu, Lufthansa może uniknąć zarzutów o monopolizację i pokazać, że jej działania mają na celu korzyści dla całego rynku. Wszystkie te działania mają na celu przekonanie europejskich organów regulacyjnych, że przejęcie ITA przez Lufthansęprzyniesie korzyści nie tylko obu firmom, ale także pasażerom i całemu rynkowi lotniczemu w Europie.
Oddanie slotów na lotnisku Mediolan Linate liniom easyJet i Volotea
Aby dodatkowo wzmocnić swoją pozycję negocjacyjną i rozwiać wszelkie obawy dotyczące konkurencji, Lufthansa zaproponowała przekazanie 40 slotów na lotnisku Mediolan Linate liniom easyJet i Volotea. To strategiczne posunięcie ma na celu zwiększenie dostępności tego kluczowego lotniska dla innych przewoźników, co w konsekwencji może prowadzić do większej konkurencji i korzyści dla pasażerów.
W ten sposób niemiecka spółka pokazuje, że jest gotowa podjąć konkretne kroki w celu zapewnienia równowagi rynkowej. Przekazanie slotów ma umożliwić większej liczbie linii lotniczych operowanie na lotnisku Mediolan Linate, co z kolei zwiększy wybór dla pasażerów i może prowadzić do obniżenia cen biletów.
Ponadto, to działanie ma na celu uspokojenie obaw europejskich organów regulacyjnych dotyczących potencjalnej monopolizacji rynku przez Lufthansę. Dzięki temu, inne linie lotnicze będą miały szansę na rozwój i ekspansję swoich usług w Mediolanie, co pozytywnie wpłynie na całą branżę lotniczą.
⚠️ LUFTHANSA OFFERS SHORT-HAUL COMPROMISE FOR ITA DEAL, SOURCES SAY
Lufthansa has offered to keep some competing ITA short-haul routes in an effort to secure EU antitrust approval for its bid for a stake in the Italian airline, people with… pic.twitter.com/5JomrRXvUw
Oddanie slotów jest więc kluczowym elementem strategii Spółki mającej na celu uzyskanie zgody UE na przejęcie ITA. Pokazuje ono, że niemiecka linia lotnicza jest gotowa do podjęcia działań, które mają na celu zapewnienie zdrowej konkurencji i korzyści dla pasażerów, co jest istotne dla całego europejskiego rynku lotniczego.
Rezygnacja z integracji ITA z joint venture z United Airlines i Air Canada
Aby rozwiać obawy dotyczące potencjalnej monopolizacji tras długodystansowych, Lufthansa zaproponowała, że przez pierwsze dwa lata ITA będzie działać niezależnie i nie zostanie zintegrowana z istniejącym joint venture Lufthansy z United Airlines i Air Canada. Takie posunięcie ma na celu pokazanie, że przejęcie włoskiego przewoxnika nie wpłynie negatywnie na konkurencję na trasach międzykontynentalnych. Dzięki temu ITA Airways będzie mogła samodzielnie planować swoje operacje lotnicze, co pozwoli utrzymać różnorodność ofert i zdrową konkurencję na rynku.
Decyzja o niezintegrowaniu ITA Airways z joint venture jest strategicznym krokiem, który ma na celu uspokojenie europejskich organów regulacyjnych. Chodzi o to, aby udowodnić, że niemiecki gigant nie będzie wykorzystywać swojej nowej pozycji do dominacji na rynku długodystansowym, co mogłoby ograniczyć wybór dla pasażerów i podnieść ceny biletów. Zachowanie włoskiego przewoźnika jako niezależnej jednostki operacyjnej ma również na celu zapewnienie, że linia ta będzie mogła lepiej dostosowywać się do lokalnych potrzeb i rynkowych realiów.
Komisja Europejska, która ma podjąć decyzję w sprawie tej transakcji do 4 lipca, obecnie zbiera opinie od konkurentów, organizacji konsumenckich oraz grup pilotów. Te opinie będą kluczowe dla ostatecznej decyzji. Jeśli propozycje Lufthansy zostaną uznane za wystarczające, przejęcie ITA może przynieść korzyści zarówno pasażerom, jak i całemu rynkowi lotniczemu, zapewniając większą konkurencję i różnorodność usług lotniczych.