DrogowyTransport

Rotterdam stawia na dekarbonizację. W porcie podładujesz ciężarówkę

Parking może pomieścić osiem ciężarówek elektrycznych i jest monitorowany 24/7

Wspólnie z Truckparkings Rotterdam Exploitatie (TRE), Port Rotterdam otworzył swoje pierwsze stacje ładowania ciężarówek elektrycznych. Zgodnie z komunikatem firmy, aż osiem ciężarówek elektrycznych może teraz ładować się jednocześnie na parkingu przy Bodaanweg w dzielnicy Waalhaven.

Rotterdam otworzył pierwsze stacje ładowania dla ciężarówek

Uczynienie transportu drogowego bardziej zrównoważonym to ważny krok w kierunku neutralności CO2 w transporcie towarów. Z tego też powodu Port Rotterdam, we współpracy z Truckparkings Rotterdam Exploitatie (TRE), zainstalował pierwsze stacje ładowania ciężarówek elektrycznych. Jak informuje portal PortNews, parking może pomieścić osiem ciężarówek elektrycznych i jest monitorowany 24/7.

Rezerwacje ładowarek na razie nie są konieczne, więc kierowcy ciężarówek mogą zgłaszać chęć naładowania pojazdu bezpośrednio przez interkom przy wjeździe na parking. Kierowcy ciężarówek elektrycznych nie płacą opłaty za parking, ale mogą korzystać ze wszystkich udogodnień bezpiecznego parkingu dla ciężarówek.

Czytaj też: Amerykańskie DHL otrzymuje pierwsze elektryczne ciężarówki

Jak informuje portal PortNews, projekt w dzielnicy Waalhaven został zrealizowany we współpracy z firmami ABB E-mobility, Batenburg Techniek, KWS Infra, Stedin i VARO Energy, która zarządza infrastrukturą ładowania dla TRE. Ponadto inicjatywa ta jest częścią programu Rijkswaterstaat Living Labs Heavy Duty Charging Stations.

Port inwestuje w rozwiązania przyjazne środowisku 

Studium TNO ze stycznia 2022 roku, zlecone przez Port Rotterdam, pokazuje, że do 2030 roku w obszarze portu można spodziewać się około 2 000 ciężarówek elektrycznych. Będzie to wymagać budowy około 50 punktów ładowania.

Czytaj też: Populacja Holandii wzrosła dzięki imigrantom. Więcej Holendrów umiera niż się rodzi

Jak informuje portal PortNews, firmy takie jak Innocent Drinks i Den Hartogh już w 2021 roku wprowadziły do użytku pierwsze ciężarówki elektryczne o masie 50 ton w Rotterdamie. W 2022 roku DFDS złożyło zamówienie na ponad 125 ciężarówek elektrycznych, z których część również będzie wykorzystywana w Rotterdamie. Oprócz elektryfikacji, w transporcie zrównoważonym dużą rolę będzie odgrywać również wodór.

Elektryki podbijają rynki! Volkswagen notuje solidny wzrost dostaw

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button