
TAAG Angola Airlines potwierdziła zamówienie na cztery nowe samoloty Boeing 787 Dreamliner, aby wzmocnić swoją flotę szerokokadłubową i operacje na długodystansowych trasach.
TAAG Angola Airlines zamówiły samoloty Boeing 787 Dreamliner
Celem linii lotniczej TAAG Airlines jest stopniowa wymiana obecnej floty szerokokadłubowców na bardziej wydajne samoloty Boeing 787 Dreamliner, co przyniesie poprawę doświadczenia lotniczego dla pasażerów. To pierwsze zamówienie Dreamlinerów przez TAAG. Jak informuje portal Simple Flying, maszyny pozwolą linii na otwarcie nowych tras i rozwinięcie swojej międzynarodowej sieci, realizując plany modernizacji floty.
Informacje o zamówieniu ogłoszono kilka dni po udanej konferencji Airlines Association of Southern Africa (AASA) zorganizowanej przez przewoźnika angolskiego w Luandzie. To ważny czas dla narodowej firmy, która przechodzi znaczącą transformację.
Czytaj też: British Airways zakochane w Dreamlinerach! Kolejne 6 zamówień
TAAG chce wzmocnić swoją flotę szerokokadłubową
TAAG chce wzmocnić swoją flotę szerokokadłubową, aby zwiększyć swoje operacje na różnych długodystansowych trasach. Firma wybrała model Dreamliner ze względu na jego zaawansowaną technologię i efektywność paliwową. Źródła bliskie TAAG podały, że zamówienie obejmuje dwa modele 787-9 oraz dwa 787-10.
Jak informuje portal Simple Flying, według planów dostawy rozpoczną się już w sierpniu 2024 roku, a angolski przewoźnik stopniowo wycofuje obecną flotę szerokokadłubowców na rzecz nowocześniejszych i bardziej wydajnych modeli 787.
Naszym celem jest współpraca z najlepszymi producentami na świecie w celu posiadania wielu rodzajów samolotów, aby zapewnić odpowiednie maszyny do różnych rodzajów lotów, zwłaszcza naszych połączeń międzykontynentalnych. Model 787 doskonale wpisuje się w nasze plany dotyczące nowoczesnego, rozmiarowo odpowiedniego i wydajnego sprzętu, który będzie stopniowo zastępować naszą obecną flotę szerokokadłubowców i zapewniać naszym klientom lepsze doświadczenia lotnicze – stwierdził Eduardo Fairen Soria, CEO TAAG Angola Airlines.
With its first #Dreamliner order, TAAG Linhas Aereas de Angola is expanding its widebody fleet. ✈️✈️✈️✈️
The addition of four 787s opens new routes. Our Commercial Market Outlook forecasts African air traffic growth of 7.4%, the 3rd highest among global regions. 🌍 pic.twitter.com/GTyuCd8hDr
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) October 10, 2023
Długoletnia współpraca linii lotniczych i Boeinga
Chociaż TAAG była wiernym klientem Boeinga przez wiele dziesięcioleci, to jest to jej pierwsze zamówienie na model Dreamliner. Jest to znaczący sukces linii lotniczej, która dołącza do niewielkiej grupy afrykańskich przewoźników obsługujących ten typ samolotu. Ponadto, TAAG stanie się pierwszym operatorem modelu 787-10 na kontynencie.
Model 787 Dreamliner umożliwi TAAG Angola Airlines otwarcie nowych tras i rozszerzenie międzynarodowej sieci połączeń. Wydajność i komfort pasażerów modelu Dreamliner przyniosą postęp w planach linii lotniczej dotyczących modernizacji floty – skomentował Anbessie Yitbarek, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu Komercyjnego Boeinga na obszarze Afryki.
Czytaj też: BRICS rozszerza się o nowe państwa. Jaka będzie rola wzmocnionej koalicji?
Jak informuje portal Simple Flying, relacja TAAG z amerykańskim producentem sięga ponad 40 lat wstecz. Era korzystania z odrzutowców rozpoczęła się w 1976 roku wraz z przybyciem pierwszego samolotu Boeing 737 do Angoli. W latach 80. narodowy przewoźnik zanotował szybki wzrost, który był rezultatem zakupu nowego samolotu Boeing 707. Dzięki temu TAAG mogła rozszerzyć swoje operacje na rynku krajowym i międzynarodowym.
Obecnie flota TAAG składa się z 15 pasażerskich i towarowych samolotów wyprodukowanych przez Boeinga. Wśród nich znajdują się pięć sztuk B777-300ER, trzy sztuki B777-200ER, pięć sztuk B737-700, jeden B737-700QC oraz jeden B737-800BCF, co pozwala na obsługę lotów do 12 destynacji w Afryce, Europie, Ameryce Południowej i Chinach.
Boeing opóźnia dostawy 787 Dreamliner ze względu na nowo odkryte wady