Spółka J.B. Hunt Transport zakupi bezemisyjne ciężarówki od Nikola Corporation. Decyzja ta jest krokiem w kierunku zrównoważonego rozwoju firmy transportowej i zmniejszenia intensywności emisji dwutlenku węgla. Pierwsze z 13 ciężarówek klasy 8 zostanie dostarczonych w tym miesiącu.
J.B. Hunt stawia na ciężarówki Nikola
Nikola Corporation oraz J.B. Hunt Transport Services, jeden z największych dostawców rozwiązań logistycznych w Ameryce Północnej, ogłosiły umowę, na mocy której J.B. kupi bezemisyjne ciężarówki Nikola. Producent dostarczy zarówno pojazdy elektryczne, jak i wodorowe.
Czytaj też: Nikola planuje zwolnienia. Firma chce zaoszczędzić na ludziach
Jest dla nas ważne, aby być na czele nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań, które mają potencjał zmienić sposób przemieszczania ładunków. Ciężarówki bezemisyjne od Nikoli przyspieszą nasz postęp w dążeniu do ambitnego celu zmniejszenia intensywności emisji poprzez wykorzystanie opłacalnych rozwiązań – powiedział Nick Hobbs, dyrektor operacyjny i prezes usług kontraktowych w J.B. Hunt.
Ambitne cele środowiskowe
Pierwsza partia zamówienia obejmuje 10 pojazdów elektrycznych z bateriami i trzy pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi na wodór, a dostawa pierwszych pojazdów planowana jest na sierpień 2023 roku. Te ciężarówki zostaną strategicznie rozmieszczone w placówkach obsługujących kluczowe trasy J.B. Hunt, w tym na terenach Los Angeles i Phoenix. Wodorowa jednostka Nikoli, HYLA, będzie dostarczać wodór i infrastrukturę do tankowania.
Cieszymy się, że lider branży rozwiązań logistycznych wybrał nasze ciężarówki Nikola klasy 8 z napędem elektrycznym na baterie oraz z ogniwami paliwowymi na wodór. Zakup i wykorzystanie tych pojazdów o zerowej emisji to dowód ciężkiej pracy naszych zespołów inżynieryjnych, rozwojowych i produkcyjnych, które stworzyły solidną, bardzo zaawansowaną gamę ciężarówek, a także naszych rozwiązań infrastruktury wodorowej HYLA, które są zaprojektowane dla korzyści firm, takich jak J.B. Hunt – powiedział Michael Lohscheller, CEO Nikoli.
Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%
Firma J.B. Hunt w listopadzie 2022 roku wyznaczyła ambitny cel redukcji emisji o 32% do 2034 roku (w stosunku do poziomu z 2019 roku). Wprowadzenie pojazdów z alternatywnymi źródłami napędu do swojej floty stanowi jedno z trzech kluczowych obszarów skupienia na realizacji tego celu.
Znajdziesz nas w Google News