MorskiTransport

Pierwszy kontenerowiec na amoniak. Oto CMA CGM Masai Mara

CMA CGM Masai Mara ma długość 240 metrów, szerokość 42,8 metra i maksymalną pojemność 6 014 kontenerów

CMA CGM Masai Mara, czyli pierwszy na świecie kontenerowiec na amoniak, osiągnął dwa ważne kamienie milowe w procesie budowy. Statek został ochrzczony podczas specjalnej ceremonii zorganizowanej przez chińską stocznię Qingdao Shipyard pod koniec kwietnia, po czym miesiąc później został oficjalnie dostarczony.

Kontenerowiec na amoniak CMA CGM Masai Mara

Kontenerowiec na amoniak, o pojemności 5 900 TEU, został zbudowany dla belgijskiego armatora CMB, a będzie obsługiwany przez francuskiego przewoźnika CMA CGM. Jak informuje portal Offshore Energy, CMA CGM Masai Mara ma długość 240 metrów, szerokość 42,8 metra i maksymalną pojemność 6 014 kontenerów, w tym 1 150 kontenerów chłodniczych. Statek wyróżnia się wysokim poziomem automatyzacji oraz innowacyjnym dwupaliwowym napędem amoniak/diesel.

Producent statków podkreślił, że dzięki temu statek charakteryzuje się niskim zużyciem energii, a jego projekt umożliwia spełnienie najnowszych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej. Statek należy do nowej generacji średnich kontenerowców, zoptymalizowanych do regionalnego transportu kontenerów i może być wykorzystywany na różnych globalnych trasach, oferując elastyczność w zakresie wykorzystania. Ceremonia nadania nazwy stanowiła również okazję do wodowania siostrzanego statku Masai Mara, o nazwie CMA CGM Khao Sok. Jak podano, te dwa statki są częścią umowy na łącznie sześć jednostek.

Qingdao Shipyard

Umowa między CMB a Qingdao opiera się na bliskiej współpracy obu podmiotów przy budowie masowca o nośności 206 000 DWT. Stocznia Qingdao niedawno podpisała istotną umowę z renomowanym armatorem Norwegian Seatankers Group na budowę ośmiu masowców o nośności 82 000 DWT.

Czytaj też: CMA CGM prognozuje dalszy spadek zysków z frachtu

Inwestycje w dekarbonizację branży

CMB jest zdecydowanym zwolennikiem wykorzystania alternatywnych paliw, takich jak wodór i amoniak. Jak informuje portal Offshore Energy, spółka zależna CMB o nazwie Bocimar we współpracy z WinGD buduje nawet dziewięć kontenerowców typu Newcastlemax z napędem amoniakalnym. W tym roku CSSC Qingdao Beihai Shipbuilding rozpoczął budowę kontenerowca o nośności 210 000 DWT, gotowego do przewozu amoniaku, dla CMB.

Qingdao Shipyard

Dodatkowo, CMB i japońska stocznia Tsuneishi uruchomiły wspólne przedsięwzięcie w celu rozwoju technologii wewnętrznego spalania wodoru (H2ICE) na potrzeby japońskiego rynku przemysłowego i morskiego. Spółka zależna CMB o nazwie CMB.TECH opracowała konkretnie zastosowania z silnikami dwupaliwowymi i jednopaliwowymi na wodór. CMB i Tsuneishi od pewnego czasu współpracują również przy rozwoju promu zasilanego wodorem o nazwie HydroBingo.

Czytaj też: Kolejne zakłócenia w łańcuchach dostaw powodują wzrost cen frachtów

CMA CGM Air Cargo nie poleci do USA. Firma wycofuje się z rynku

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button