PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyTransport

Polskie tiry przejadą przez Królewiec? Rosjanie odwołują zakaz!

Decyzja zapadła — obwód królewiecki nie będzie objęty zakazem na działalność polskich firm transportowych na terytorium Rosji. Anton Alikhanov, szef regionu, ogłosił tę informację, podkreślając, że decyzja wynika z konsultacji z Ministerstwem Spraw Zagranicznych i Ministerstwem Transportu Federacji Rosyjskiej. Według najnowszych informacji do aktualizacji decyzji przyczynili się sami mieszkańcy ekslawy, dla których zakaz mógłby okazać się tragiczny w skutkach.

Nie będzie zakazu wjazdów polskich tirów do Królewca? Rosjanie obawiają się wzrostu cen

O zaskakującej decyzji poinformowała w środę Parlamentskaya Gazeta. Wiadomość nadeszła po tym, jak 23 maja Państwowa Duma wezwała Rząd do wprowadzenia zakazu przewozów przez Rosję dla ciężarówek z polskimi numerami rejestracyjnymi. Jak informuje serwis Euractiv, wezwanie obejmowało również zakaz tankowania po krajowych rosyjskich cenach. Na szczęście dla polskich firm jak wskazał Anton Alikhanov wskazał na swoim Telegramie, że:

Biorąc pod uwagę naszą geografię, zakaz działania polskich firm transportowych nie będzie dotyczył regionu. Pracowaliśmy nad tą kwestią z naszymi kolegami z Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Ministerstwa Transportu Rosji.

Czytaj również: Nie tylko Rosja. Te kraje również są objęte sankcjami gospodarczymi

Polityk stwierdził również, że obecnie przewoźnicy z Polski stanowią około 15-18 procent wszystkich zagranicznych przewoźników dostarczających towary do regionu. Zakaz mógłby drastycznie wpłynąć na ceny produktów spożywczych w sklepach w okręgu królewieckim, czego obawiali się sami mieszkańcy regionu. Z tego powodu zakaz wjazdu polskich ciężarówek najbardziej odbiłby się na samych Rosjanach. A ci i tak już cierpią z powodu coraz ostrzejszych sankcji. Z tego względu Królewiec nie może sobie pozwolić na kolejne blokady transportu.

Decyzja Kremla była strzałem w kolano?

Duma, w swoim apelu do Rządu, podkreśliła, że proponowany środek stanowi odpowiedź na działania Warszawy wobec rosyjskiej własności dyplomatycznej. To właśnie Polska skonfiskowała tę własność 29 kwietnia, po przecięciu bramy i wtargnięciu do szkoły przy ambasadzie. Polskie władze zablokowały bramę, zawieszając na niej łańcuch. Zadanie to miało na celu uniemożliwić pracownikom placówki edukacyjnej wyniesienie stamtąd mienia. Problem jedynie w tym, że Rosjanie od lat nielegalnie zajmowali te tereny oraz są winni miastu ponad 31 mln złotych. I to wraz z odsetkami.

Tymczasem premier Polski, Mateusz Morawiecki, ogłosił 15 maja, że władze kraju będą kontynuować prace nad usunięciem budynków z terenu rosyjskiej ambasady. To właśnie ta decyzja wywołała gwałtowną reakcję ze strony rosyjskiego parlamentu, który wezwał rząd do wprowadzenia zakazu dla polskich ciężarówek.

Zakaz wjazdu polskich tirów przez Królewiec odwołany. Rosjanie przestraszyli się wzrostu cen

Wiaczesław Wołodin, przewodniczący Dumy, stwierdził, że Polska musi ponieść konsekwencje za „zdradę historycznej pamięci”. Wołodin wskazał również, że Polska „zapomniała, kto wyzwolił ją od nazistowskich Niemiec”, sugerując, że teraz kraj prowadzi serię działań nieprzyjaznych wobec Rosji. W jego opinii polskie władze powinny przypomnieć sobie, któremu krajowi zawdzięczają swoje istnienie.

Jeśli mają z tym problem, powinni zwrócić terytoria otrzymane po II wojnie światowej na mocy decyzji Związku Radzieckiego — powiedział Wołodin.

Czytaj również: Koleje Rosyjskie zablokowały połączenie między Polską a Kaliningradem

Niemniej jednak podczas gdy zaproponowane zakazy mogą wpłynąć na polski sektor transportowy, wydaje się, że Królewiec będzie wyjątkiem. Jako ważny węzeł transportowy dla Rosji, nie jest narażony na te restrykcje, a polskie firmy transportowe będą nadal dostarczać do regionu. W obliczu tych wyzwań branża transportowa musi zwrócić uwagę na te zmiany, aby przygotować się na przyszłość.

Tranzyt do Kaliningradu będzie możliwy? Litwini zapowiadają „wyzwania”

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button