MorskiTransport

Maersk zamawia kolejne kontenerowce napędzane metanolem

Maersk zamówił swój pierwszy statek zasilany metanolem w 2021 roku

Grupa przewozowa A.P. Moller-Maersk zamówiła od chińskiego Yangzijiang Shipbuilding Group kolejne kontenerowce napędzane metanolem. Pierwsze z sześciu średniej wielkości kontenerowców zostaną dostarczone w 2026 roku.

Kontenerowce napędzane metanolem dla Maersk

Zamówione kontenerowce napędzane metanolem wyposażone są w silniki dwupaliwowe, umożliwiające korzystanie zarówno z oleju napędowego, jak i metanolu. Jak informuje portal Marine Link, jednostki są zdolne do przewożenia ponad 9000 kontenerów. Maersk, który zamówił swój pierwszy statek zasilany metanolem w 2021 roku, obecnie ma zamówienie na łącznie 25 takich jednostek.

Z tym zamówieniem podejmujemy kolejny krok w kierunku ekologicznej transformacji naszej floty oraz osiągnięcia naszego celu, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku – powiedział Rabab Boulos, dyrektor ds. infrastruktury w Maersk.

Dostawy statków rozpoczną się w 2026 roku w celu zastąpienia istniejących jednostek we flocie Maersk.

Czytaj też: Ursula von der Leyen ochrzci pierwszy kontenerowiec na metanol

Maersk już planuje pierwszy rejs kontenerowca na metanol

Duńska firma poinformowała, że zapewniła paliwo na rejs jej pierwszego kontenerowca na metanol. Mowa tu o inauguracyjnej podróży z Korei Południowej do Danii, gdzie statek zostanie ochrzczony. Trasa z południowokoreańskiego Ulsan do Kopenhagi ma aż 21 500 km. Jak informuje portal Marine Link, paliwo to zostanie dostarczone z amerykańskiej fabryki przez holenderską firmę OCI Global.

Wciąż mamy do czynienia ze wczesnym etapem rozwoju rynku zielonego metanolu i szczerze mówiąc, nie spodziewaliśmy się, że uda nam się tak szybko zapewnić biopaliwo na inauguracyjną podróż dla tego statku – powiedział Morten Bo Christiansen, kierownik ds. transformacji energetycznej w Maersk.

Jak informuje portal Marine Link, znalezienie bardziej ekologicznych paliw pozostaje jednym z głównych wyzwań w osiągnięciu wyznaczonych celów, dlatego Maersk nawiązał liczne partnerstwa z dostawcami i portami, aby zapewnić stałe dostawy. Przykładowo, firma zgodziła się kupić połowę mocy produkcyjnej w zakładzie w Danii, w którym wytwarzany jest e-metanol z użyciem zrównoważonej energii, oraz nawiązała współpracę z portem w Szanghaju w zakresie zielonego paliwa dla żeglugi.

Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button