PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport
Gorące newsy

Deutsche Bahn zamawia kolejne szybkie pociągi ICE

Dzięki zamówieniu średni wiek pociągów ICE spadnie z obecnych 18 lat do 12 lat

Deutsche Bahn ogłosił dwa zamówienia na nowe pociągi ICE. Niemiecki przewoźnik zakupi łącznie 73 składów międzymiastowych.

Deutsche Bahn zamawia pociągi ICE

Niemiecki przewoźnik Deutsche Bahn zdecydował się skorzystać z opcji zakupu o wartości 1,4 mld euro na kolejne 56 zestawów pociągów ICE L od Talgo, oraz z opcji o wartości 0,6 mld euro na 17 kolejnych zestawów pociągów ICE3neo od Siemens Mobility. Jak informuje portal Railway Gazette, dostawy są planowane na lata 2026-2030, a ogłaszając nowe zamówienia, DB poinformowało, że średni wiek ich pociągów ICE spadnie z obecnych 18 lat do 12 lat.

DB przystąpi do kompleksowego procesu odmłodzenia floty w nadchodzących latach. Ludzie chcą podróżować pociągami. Dzięki nowym pociągom, większemu komfortowi i szybszym połączeniom, odpowiadamy na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczną mobilność na szynach – powiedział Dr Michael Peterson, członek zarządu ds. długodystansowego transportu pasażerskiego w DB.

Zamówienia zostały złożone w ramach istniejących umów ramowych. DB złożył teraz wiążące zamówienia na wszystkie 90 zestawów pociągów ICE3neo, dostępne w ramach umowy z 2020 roku z Siemens Mobility. Z kolei pociągów ICE L przewoźnik zamówił wcześniej 79 zestawów, a opcje na dodatkowe 21 nadal są dostępne w ramach umowy z 2019 roku z Talgo.

Czytaj też: Niemiecki bilet za 49 euro już działa! Strona DB przeciążona

Nowe pociągi wejdą do użytku już w przyszłym roku

Jak informuje portal Railway Gazette, od grudnia 2022 roku w użytkowaniu są już pierwsze zestawy ICE3neo z rodziny Velaro MS firmy Siemens Mobility. Osiągają maksymalną prędkość 320 km/h i są przeznaczone głównie do użytku na liniach o dużej prędkości między Nordrhein-Westfalen, Frankfurtiem a Monachium oraz między Berlinem a Monachium. Zestawy te są wyposażone w możliwość korzystania z czterech napięć i w 2024 roku zastąpią – jak stwierdziło DB – „mocno awaryjne” zestawy pociągów na trasach z Frankfurtu do Amsterdamu i Brukseli.

Z kolei pierwsze zestawy ICE L o prędkości maksymalnej 230 km/h są obecnie w trakcie budowy i wejdą do użytku na trasie Berlin – Amsterdam od października 2024 roku. Najnowsze zamówienie umożliwi wykorzystanie tych pociągów na innych trasach w całych Niemczech. DB zapowiedziało, że ICE L będzie oferował większą przestrzeń, z krótszymi wagonami, nowym konceptem oświetlenia i nowym wnętrzem. Składy typu push-pull będą składały się z 17 wagonów plus lokomotywy, i według Talgo będą jedynymi zestawami ICE, które umożliwiają wejście na peron na całej długości pociągu. Wagony są również kompatybilne z lokomotywami innych producentów, co potencjalnie umożliwia ich użytkowanie na niezelektryfikowanych trasach.

Czytaj też: Węgry pogrążają się w recesji. PKB spada 3 kwartał z rzędu

Nowy szlak kolejowy z Polski do Francji. Pociągi pojadą z Gliwic

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button