
Uruchomiono nowy towarowy szlak kolejowy z Polski do Francji. Pociągi będą kursować dwa razy w tygodniu w obie strony na odcinku o długości około 1300 kilometrów między portem w Gliwicach a Marckolsheim.
Powstał nowy szlak kolejowy z Polski do Francji
Na targach Transport Logistic w Monachium, firma przewozowa CFL Cargo oraz Bertani Transporti ogłosiły wprowadzenie nowych usług przewozowych. Jak informuje portal IHO, nowy szlak kolejowy z Polski do Francji będzie przebiegał przez Niemcy, a pociągi będą przewozić aż dziewiętnaście wagonów. Przewozy będą obsługiwane przez DB Cargo Polska w Polsce i przez luksemburską firmę CFL Cargo poza granicami Polski.
Gliwicki port znajdujący się w południowej Polsce, w pobliżu północno-zachodniej granicy Katowic i jest jednym z największych portów śródlądowych w kraju. Posiada stosunkowo dobre połączenia lądowe z Czechami i Słowenią oraz oferuje opcje transportu intermodalnego. Większość przewożonych towarów stanowią produkty sypkie, takie jak węgiel, ruda żelaza i produkty stalowe. Obecna zdolność przetwarzania wynosi 1,6 miliona ton towarów sypkich rocznie.
Francuska miejscowość Marckolsheim znajduje się we wschodniej części kraju, na granicy francusko-niemieckiej, a na wschodzie przepływa rzeka Ren. Co więcej, około osiemdziesięciu kilometrów na południe od miasta biegnie granica ze Szwajcarią.
Czytaj też: Przewoźnik z Austrii uruchamiania połączenie z Kijowa do Wiednia
Coraz więcej połączeń
Nowe połączenie będzie dobrym uzupełnieniem do uruchomionego zaledwie miesiąc temu połączenia intermodalnego CFL. Przypomnijmy, że luksemburski przewoźnik kolejowy CFL Multimodal i portugalska firma transportowa Klog Logistics Solutions uruchomiły nowe połączenie intermodalne między Polską a Francją. Jak informuje Marco Martinelli z portalu Trasporto Europa, trasa o długości ponad 2 000 kilometrów połączyła poznański terminal Clip oraz francuski Viaa w porcie Sète.
Podróż z Polski do Francji trwa mniej niż 48 godzin i nie obejmuje postojów w terminalach pośrednich. Z kolei czas tranzytu powrotnego wynosi tydzień. Trakcją w Polsce zarządzać będzie Captrain Polska, a na odcinkach francuskim i niemieckim CFL Cargo. Skomunikowano również kolejowe przejścia graniczne: Sète – Avignon – Siblin – Dijon/Perrigny – Neufchâteau – Hagondange – Happach – Ehrang – Koblenz – Eisenach – Horka Grenze – Węgliniec – Breclav – Poznań.
Czytaj też: Sojusz rządu i biznesu, czyli francuski sposób na walkę z inflacją
Znajdziesz nas w Google News