E-commerce

Chiński JD przebija prognozy przychodów pomimo spowolnienia

W sektorze chińskiego handlu e-commerce rywalizacja jest zacięta

Chociaż chińska gospodarka zwalnia, JD przewyższa prognozy dotyczące przychodów. Firma poinformowała, że przyciągnęła na swoją platformę większą liczbę sprzedawców, a użytkownicy robili zakupy częściej w miarę rozszerzania się asortymentu produktów.

JD przebija prognozy przychodów

JD przebiło prognozy analityków dotyczące przychodów za drugi kwartał. Chiński gigant e-commerce, skupiający się na tańszych produktach, odniósł sukces w walce o klientów w okresie spowolnienia gospodarczego. Firma oświadczyła, że przyciągnęła większą liczbę sprzedawców na swoją stronę, co było zasługą niższych progów i kosztów dołączenia do platformy, a użytkownicy robili zakupy częściej w miarę rozszerzania się asortymentu produktów.

Jak informuje portal ET Retail, w sektorze chińskiego handlu e-commerce rywalizacja jest zacięta, a konkurenci, tacy jak grupa Alibaba i firma PDD Holdings, również starają się przyciągnąć większą liczbę sprzedawców, aby zwiększyć wybór dla nabywców.

Czytaj też: Chińskie roboty podbiją europejskie magazyny? Libiao otwiera centralę

Firma JD poinformowała, że dzięki swojemu programowi dotacji w wysokości dziesięciu miliardów juanów, klienci również częściej logują się na platformie JD.com, aby dokonywać zakupów, choć nie podano konkretnych liczb w tym zakresie.

Prezes Sandy Xu oświadczyła, że w niektórych kluczowych kategoriach, takich jak elektronika, gdzie JD.com ma silną pozycję, firma nadal zwiększała udział w rynku w drugim kwartale, pomimo osłabienia na rynku nieruchomości i umiarkowanego ożywienia popytu na dobra trwałe.

Przychody JD.com w drugim kwartale wzrosły o 7,6% do 287,9 miliarda juanów, przewyższając średnią prognozę analityków wynoszącą 278,85 miliarda juanów.

JD odnosi sukces dzięki niskim cenom

Jacob Cooke, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy konsultingowej ds. e-commerce WPIC Marketing + Technologies, stwierdził, że strategia niskich cen JD.com jest zgodna z naciskiem konsumentów, a jej siła w obszarze usług i logistyki sprawiła, że przyciąga ona bardziej zamożnych klientów miejskich.

Strategia niskich cen JD.com, w połączeniu z tymi zaletami, poszerzyła bazę użytkowników i uczyniła platformę preferowanym wyborem w porównaniu z Pinduoduo w sektorach 3C i sprzętu AGD – powiedział Cooke, odnosząc się do produktów komputerowych, elektroniki użytkowej i komunikacyjnych.

Czytaj też: Czy Chinom grozi wieloletnia stagnacja? [ANALIZA]

Jak informuje portal ET Retail, po tym jak Chiny porzuciły rygorystyczne przepisy związane z pandemią, konsumpcja nie zdołała natychmiast się odbić, a to z powodu spowolnienia ogólnej gospodarki.

Niedawne oficjalne dane ekonomiczne również nie napawają optymizmem. Sprzedaż detaliczna wzrosła zaledwie o 2,5%, zwalniając z 3,1% wzrostu w czerwcu, pomimo sezonu letnich podróży. Analitycy spodziewali się wzrostu sprzedaży detalicznej na poziomie 4,5%.

Sześć największych rynków e-commerce w Europie generuje 72% wydatków 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button